Del : SMS
Berlingske Business

Dansk Supermarked dømt for salg af falske polotrøjer

Bilka_pix
Foto:

Det er gået hen og blevet nogle særdeles dyre polotrøjer for Dansk Supermarked efter en tabt erstatningssag.

Artiklen fortsætter under annoncen

Dansk Supermarked er fredag blevet dømt til at betale 200.000 kroner i erstatning til Ralph Lauren, fordi supermarkedet Bilka har solgt falske polotrøjer i det verdenskendte tøjmærkes navn.

Det oplyser Sø- og Handelsretten.

08BUSNetto-side-3.jpg

»Varemærkeindehaver var berettiget til erstatning for markedsforstyrrelse og vederlag i forbindelse med et varehus’ salg af varemærkeforfalskede produkter,« skriver retten på sin hjemmeside.

Samtidig har Dansk Supermarked, som omfatter butikskæderne Føtex og Netto, fået forbud mod at sælge produkter fra det eksklusive tøjmærke fremover.

Sagen opstod i 2012, da Bilka reklamerede for polotrøjerne til 399 kroner stykket - væsentligt billigere end den normale pris på cirka 600 kroner. Efterfølgende erkendte Dansk Supermarked, at der var tale om forfalskninger, ligesom man beklagede over for såvel Ralph Lauren som kunderne. Dansk Supermarked var dog ikke klar til at betale erstatning.

pix-netto

Foruden erstatningen på 200.000 kroner skal den århusianske supermarkedskæde betale 25.000 kroner i sagsomkostninger til modefirmaet.



 hm

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

På trods af store udfordringer med infrastrukturen i mange af de store byer har et partnerskab mellem det offentlige og private længe været en sovende kæmpe.Hør Sampensions direktør Hasse Jørgensen fo...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere