Del : SMS
Berlingske Business

Dansk discount hitter i Polen

pix-netto-polen
Netto er blevet populært i Polen, og kæden er den i Dansk Supermarked, der har givet de bedste resultater. Foto:

Netto vokser i Polen og planlægger at åbne cirka 50 nye butikker i landet - samtidig er væksten på de vigtige markeder i Tyskland og Sverige gået næsten i stå.

Artiklen fortsætter under annoncen

Dansk Supermarkeds discount-skotte har så godt fat i markedet i Polen, at kæden nu skal bane vejen for den internationale vækst i koncernen.

Derfor har Dansk Supermarked investeret et milliardbeløb i nye Netto-butikker i Polen. Her åbnede 34 butikker i 2012, og forventningen ligger på 50 nye butikker i år, siger Claus Juel Jensen, direktør for Netto til Morgenavisen Jyllands-Posten.

Men helt så godt går det ikke i Tyskland og Sverige, hvor kædens vækst har tabt pusten. Der blev kun åbnet to nye butikker i Sverige og fire i Tyskland, da Netto henholdsvis har kæmpet med nyt IT-system hos de blå-gule og skærpede krav fra myndighederne om at åbne nye butikker i discountens moderland.

Derfor vil Netto fokusere på markedet i Polen, hvor vækstbetingelserne er gode, og modernisere de eksisterende butikker på de vigtige markeder hos Danmarks naboer. Dansk Supermarked håber på at åbne 12-15 nye butikker i Sverige i år og omkring en halv snes i Tyskland.

»Netto er motoren i vores internationale vækst. Der er masser af muligheder for at udvide vores tilstedeværelse i Tyskland, Polen og Sverige, men andre lande kan også komme til,« siger Per Bank, koncernchef i Dansk Supermarked til Morgenavisen Jyllands-Posten.

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere