Berlingske Business
LIVE
18:00 Business Live vender tilbage torsdag

Danmarks største fitnesskæde skruer op for prisen

FitnessWorld
Foto:

Fitness World hæver prisen på de mest populære medlemskaber fra september.

Op mod en halv million fitnesskunder skal betale mere for at gå i træningscentret.

Danmarks største fitnesskæde, Fitness World, med over 150 centre hæver prisen på tre af sine mest populære abonnementer, når danskerne vender hjem fra ferie.

fitness wooooooorld
For abonnenter LÆS MERE : Fitness World jagter væksten ude i det fri

Pr. 1. september hæves abonnementspriserne med 10 kroner pr. måned. Dermed kommer et abonnement på 249 kroner, der giver fri adgang til træning og hold i alle kædens centre, til at koste 259 kroner. Medlemmer, der i dag betaler 199 kroner, for blot at få adgang til ét center, skal fremover betale 209 kroner, mens medlemmer med et abonnement til 149 kroner skal betale 159 kroner fra september.

Om baggrunden for prisstigningen oplyser Fitness World følgende til sine medlemmer:

»En stor del af vores centre skal løbende renoveres og have nyt træningsudstyr. Derudover åbner vi 10 nye centre i løbet af efteråret, så du måske får endnu kortere til den nærmeste Fitness World. Alt dette er nødvendigt for, at vi kan sikre en endnu bedre kvalitet af din træning.«

Fitness World omsatte sidste år for lidt mere end én milliard kroner og scorede et overskud på 40 millioner kroner. Alligevel fastholder Fitness Worlds adm. direktør, Steen Albrechtslund, over for Berlingske, at det er nødvendigt for kæden at hæve sine priser.

»Vi investerer godt 100 millioner kroner om året i vores centre, og nu trykker vi yderligere på pedalen. Alene i år åbner vi 13 nye centre i Danmark, da det er enormt vigtigt for fitnessforbrugerne, at de har et center lige rundt om hjørnet,« siger Steen Albrechtslund og tilføjer, at kæden går i gang med at renovere otte centre i 2017.

I dag går cirka 16-17 pct. af den befolkning til fitness, men Fitness World-bossen mener fortsat, at der er et behov for at åbne nye centre i Danmark.

»Vi har en ambition om, at vi skal skabe sundhed for alle. Det betyder også, at vi skal ud og åbne centre i områder, som måske ikke er superduper attraktive, hvis man for første gang skal åbne et fitnesscenter. Men det gør vi simpelthen for at styrke vores netværk, så vores medlemmer kan træne, uanset hvor de er henne,« siger Steen Albrechtslund.

Fitness World er tidligere kommet i modvind, da kæden valgte at lægge en afgift på ni kroner på betalinger, der foregår over betalingsservice. Samtidig blev prisen på alle firmaabonnementer hævet med 30 kroner.

»Vi mener ikke, at det bør være tilladt at opkræve ni kroner i gebyr for hver betaling. Vi ved fra tidligere undersøgelser hos Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen, at virksomhederne i gennemsnit betaler fem kroner i gebyr per kundebetaling. Det er også det maksimale, man bør kræve, hvis ikke der er et gebyrfrit alternativ til betalingsservice,« sagde seniorøkonom i Forbrugerrådet Tænk Troels Hauer Holmberg til Ritzau.

Fitness World er stiftet af Henrik og Sophie Rossing. Kæden blev i 2015 overtaget af den norske kapitalfond FSN, der netop har solgt Lagkagehuset til Nordic Capital.

World

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen