Del : SMS
Berlingske Business

Dagligvarekæmpe sælger fra og optrapper krig om kunderne

Meny
Foto:

Dagligvarekoncernen Dagrofa satser nu 100 procent på detailhandel og ruster sig dermed i kampen om de danske forbrugere på det benhårde dagligvaremarked. Det betyder frasalg af andre forretningsben.

Artiklen fortsætter under annoncen

Dagligvarekoncernen Dagrofa ruster sig nu i den benhårde kamp mod Dansk Supermarked, Coop og Rema 1000, som alle kæmper om de danske forbrugere på dagligvaremarkedet.

Det nye skærpede fokus på detailhandel betyder, at andre Dagrofa-ben bliver solgt fra. Første skridt er Pisiffik på Grønland, som får ny ejer fra nytår i form af NorgesGruppen og KFI, der i forvejen er de største ejere i Dagrofa.

»Vi er allerede nu lykkes på flere områder. Forbrugerne har taget rigtig godt imod vores nye fødevaremarked MENY, og KIWI er en de hurtigst voksende discount kæder i landet. Så vi er i vækst. Vi ønsker at accelerere den vækst og sætter nu fuld fokus på detail,« udtaler Per Thau, koncernchef i Dagrofa, i en pressemeddelelse.

Pix-irma

Næste skridt i planen bliver at finde en ny ejer til FoodService Danmark, som leverer cateringløsninger til blandt andet kantiner, hoteller og restauranter. Planen er, at den proces går i gang næste år.

30BUS20150429-170732-2.jpg

1meny

Dagrofas tredje ben, SuperGros, der er Dagrofas logistik- og grossistselskab, får nyt navn. Fremadrettet kommer det til at hedde Dagrofa Logistik.

26BUSUS-WAL-MART-ANNOUNCES-.jpg

»Hele organisationen skal nu spores 100 procent ind på detail, og det kan betyde nogle ændringer for at få det optimale fokus. Helt præcist hvad det kommer til at indeholde, arbejder vi videre med nu. Den nye strategi er trods alt en beslutning, vi lige har vedtaget i bestyrelsen,« siger Per Thau, koncernchef i Dagrofa.

Det er et presset Dagrofa, der nu ændrer strategi. Årsregnskabet for 2014 viste et underskud på EBITA på 255 millioner kroner mod et underskud på 200 millioner kroner i 2013.

 

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

På trods af store udfordringer med infrastrukturen i mange af de store byer har et partnerskab mellem det offentlige og private længe været en sovende kæmpe.Hør Sampensions direktør Hasse Jørgensen fo...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere