Del : SMS
Berlingske Business

Dagligvarekæmpe klar med hemmelig butik på Hovedbanegården

hoved
Foto:

Lukket pub på Hovedbanegården genåbner om få dage som helt ny butikstype under landets største dagligvarekoncern.

Artiklen fortsætter under annoncen

Det kundeejede Coop, landets største dagligvarekoncern, åbner om få dage en helt ny type butik, som er døbt Mad Cooperativet og ligger på Københavns Hovedbanegård i den tldligere O'Learys Sports Bar.

Håndværkerne har været i gang med de 800 kvadratmeter et stykke tid, og Coop har annonceret efter arbejdskraft, men er yderst ordknap om det nye koncept: Sløret bliver nemlig for alvor først løftet på næste ondag, når Coop på et pressemøde fortæller om sit 2014-regnskab og det nye koncept - seancen finder sted i butikslokalerne, som kl. 7.30 næste morgen åbner for det almindelige publikum.

»Det bliver noget helt nyt med elementer af fremtidens butikker, og det bliver ikke kun en dagligvarebutik. Det bliver ikke noget, man har set før i Danmark. Noget af det har man set i udlandet,« siger detailudviklings- og ejendomsdirektør Kræn Østergaard Nielsen lettere kryptisk til Berlingske Business.

Læs Berlingske-portræt af Kræn Østergaard Nielsen

Coop driver dagligvarekæderne Irma, Fakta, Kvickly og flere varianter af Brugsen, og for et halvt år siden åbnede Irma en flagskibsbutik i landbrugets Axelborg-kompleks ved Vesterport Station. Men det nye koncept bliver kun delvis tilsvarende, blandt andet fordi »vi vil vise det bedste på tværs af vores kæder,« som Kræn Østergaard Nielsen forklarer.

Irmas kædedirektør Jesper Uggerhøj

gh

Branchekilder har tidligere i år gættet på, at der bliver tale om et element med convenience store - altså hurtigt tilberedt mad til travle mennesker. I jobopslagene har Coop nemlig ikke kun søgt eksempelvis kassemedarbejdere, men også personale til kaffebar, bake-off og delikatesseafdeling.

»Butikken vil sætte nye standarder for nytænkning i fødevarebutikker i Danmark - og vil nok blive landets mest profilerede madbutik,« har det blandt andet heddet i jobopslagene.

gh

Kræn Østergaard Nielsen oplyser til Berlingske Business, at butikken får lang åbningstid - fra kl. 6 morgen til kl. 22 om aftenen - for at udnytte den »meget centrale beliggenhed«. Coop-direktøren oplyser samtidig, at der foreløbig ikke er planer om at udbrede konceptet til andre dele af landet.

»I første omgang gør vi det her og er fokuserede på dét. Så må vi se, hvordan det spænder af.«

 

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere