Del : SMS
Berlingske Business

Coops nye konceptbutik skal ændre danskernes madkultur

Pix-Coop
Coop har inviteret kendte madmennesker ind i koncernens nye butik på Hovedbanegården i København. Foto:

Coops nye butik på Hovedbanegården i København er endnu et element i koncernens strategi om at ændre danskernes madkultur. Kendte kokke i butikken skal være med til at trække opmærksomhed.

Artiklen fortsætter under annoncen

Dagligvarekoncernen Coop er klar med et nyt butikskoncept med kendte kokke, gadekøkken og adgang til gratis postevand. Butikken åbner torsdag og er en del af Coops mission om at ændre danskernes madvaner.

For otte måneder siden overtog Coop 800 kvadratmeter i et hjørne af Købehavns Hovedbanegård. Der lå engang en sportsbar, men i dag er ølhaner og tv-skærme skiftet ud med frugt og grønt, kaffe, brødudsalg og et tv-studie. Navnet på Coops butik er Mad Cooperativet og indikerer, at Coop inviterer til samarbejde mellem madaktører i kampen for at om at sætte gode fødevarer på dagsordenen.

Se billedgalleriet med Coops nye supermarked: Klik her på linket.

I den ene ende af butikken har Coop således indrettet et åbent køkken, hvorfra TV 2 hver eneste eftermiddag sender madprogrammet »Go' Appetit« med kokken Claus Holm og ernæringseksperten Christian Bitz. Mens tv-kendisserne boltrer sig i køkkenet, sælger brødafdelingen i den anden ende brød fra Meyer, og bag en delikatessedisk står medstifter af Sticks'n'Sushi Jens Rahbek i bedste gadekøkkenstil og ekspederer sticks.

BM

Det hele skal bidrage til at vise, hvad Coop egentlig mener, når de siger, de vil gøre sund mad tilgængeligt for danskerne.

»Her kan du gå ind og få et gratis glas vand, du kan købe en flaske vand til en 5'er eller en kop kaffe til en 10'er. Vi vil gerne tilbyde nogle anderledes måltidsløsninger, og den her butik er en del af udrulningen af madmanifestet,« siger Coops administrerende direktør, Peter Høgsted, som onsdag viste den nye butik frem for journalister.

»Vi tror på, at vi i fællesskab kan skabe en bedre madstandard,« siger Peter Høgsted.

Udover tv-køkken og delikatesseafdeling fungerer butikken som supermarked, hvor kunderne kan købe udvalgte varer fra alle Coops kæder.

16BUSale-no-16-Foedevarermi.jpg

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

På trods af store udfordringer med infrastrukturen i mange af de store byer har et partnerskab mellem det offentlige og private længe været en sovende kæmpe.Hør Sampensions direktør Hasse Jørgensen fo...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere