Del : SMS
Berlingske Business

Coop vil gafle kunder fra Mobilepay og Swipp med ny app

Coop skal etablere sin egen bank
(Foto: Jeppe Bjørn Vejlø/Scanpix 2013) Foto:

Den danske supermarkedsvirksomhed Coop lancerer et ny betalingsprogram til mobilen. Samtidig dropper Coop betalingsløsninger som Mobilepay og Swipp.

Artiklen fortsætter under annoncen

Når danskerne skal handle i Fakta, Kvicly og Superbrugsen, så er der ingen grund til at famle efter betalingsprogrammer på mobilen som Mobilepay og Swipp.

Vækstplan: Butikker skal kunne sige nej til kontanter

Det bliver virkeligheden, når Coop ifølge Jyllands-Posten snart er klar med en ny betalingsløsning til mobiler. Sammen med satsningen vil Coop også takke nej til at indføre de løsninger, der allerede findes på markedet.

US-GOOGLE-HOLDS-PRESS-EVENT-ANNOUNCING-NEW-PRODUCTS

Målet er fra start at få de 1,5 millioner medlemmer af Coop til at betale med den nye app frem for kontanter eller med plastikkort, skriver avisen. Der knytter sig dog ingen kontante fordele til det nye program, der endnu er uden navn. Det eneste fortrin er, at man slipper for febrilsk at fumle rundt med medlemskort, plastikkort.

»Vi arbejder også med at belønne loyalitet på forskellig vis, men det bliver ikke knyttet til betalingsappen, men til medlemskabet,« siger Kræn Østergaard Nielsen direktør for Coop Teknologi til Jyllands-Posten.

Coop har allerede bankaktiviteter i form af Coop Bank, der giver kunderne bonusser, når de handler i Coops butikker.

02BUS20151223-164738-2-1219.jpg

Med den nye mobilbetaling går Coop også andre veje end Dansk Supermarked, der tilbage i 2014 lavede et samarbejde med Danske Bank, der står bag Mobilepay.

I dag er Mobilepay klart den største mobilbetalingsapp med knap tre millioner brugere. Swipp, der drives af en række andre banker, har ifølge Jyllands-Posten 800.000.

12BUSmobilePay-162208.jpg

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere