Del : SMS
Berlingske Business

Coop varsler effektiviseringer overalt

33322
Peter Høgsted, administrerende direktør i Coop. Foto:

Hård konkurrence får Coop-toppen til at lede efter nye effektiviseringsgevinster.

Artiklen fortsætter under annoncen

De cirka 37.000 ansatte hos Coop kan se frem til endnu et år med effektiviseringsøvelser, lyder det fra Coops øverste ledelse.

Men efter en dårlig indtjening i både 2012 og 2013 samt en hård konkurrence på daglig-varemarkedet er det nødvendigt, at der bliver ledt efter nye effektiviseringsgevinster i alle hjørner af den store organisation.

»Konkurrencen vil fortsat være intensiv og stille store krav til fortsatte effektiviseringer i alle dele af organisationen,« skriver Coop-ledelsen i sin beretning i årsrapporten for 2013.

03BUSbolander.jpg

Det bliver Coops nye topchef, Peter Høgsted, som skal gennemføre de nye effektiviseringsøvelser.

»Jeg vil ikke indlede min periode med store masseafskedigelser, for jeg tror på, at vi kan løse det på en anden måde, og vi skal prøve på at bryde ud af den cirkel, hvor det hele handler om tilbud og kampagnetryk i markedet. Vi skal se, om vi kan sætte en ny dagsorden og gøre danskerne interesseret i fødevarer på en ny måde ved at fremme udvalg og smagsforskelle,« siger Høgsted.Men jeg spørger om de effektiviseringsgevinster, som I forventer at hente i 2014, hvor skal de komme fra?»Jamen, det er normal drift, mere skal man ikke lægge i det. Det handler overordnet set om, at vi skal være mere effektive, vi skal løbende investere i ny teknologi, som kan gøre dagligdagen nemmere, og vi skal optimere vores automatiske distribu-tions- og bestillingssystemer, og vi skal være produktive nok i arbejdstidsplanlægning, så effektivitet er en del af enhver detailhandlers agenda nu om dage,« siger Peter Høgsted og tilføjer:

»Det er ikke ensbetydende med nye afskedigelser; det handler om, hvordan vi kan blive dygtigere, mere produktive og gøre tingene på en smartere måde i morgen, end vi gjorde i dag.«

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

På trods af store udfordringer med infrastrukturen i mange af de store byer har et partnerskab mellem det offentlige og private længe været en sovende kæmpe.Hør Sampensions direktør Hasse Jørgensen fo...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere