Berlingske Business
LIVE
17:57 God weekend 

Coolshop udfordrer legetøjskæmper: Kaprer konkurrenternes udbrydere

Kids Coolshop
BR, Toys'r'us og Legekæden kan se frem til skærpet konkurrence på legetøjsmarkedet, når Danmark om to uger får en ny legetøjsbutikskæde på markedet.

Indtil for nyligt var de Legekædens største butikker. Men fra den 19. januar kommer fem butikker i Jylland og på Fyn til at være direkte konkurrenter, når de slår sig sammen med internetbutikken Coolshop.

I næsten 20 år har Coolshop specialiseret sig i onlinesalg. Men fra den 19. januar kan man også møde dem fysisk, hvis man besøger Aalborg, Frederikshavn, Horsens, Silkeborg eller Svendborg.

I samarbejde med de fem butikker, der indtil for nyligt var de største i Legekæden, bliver dørene nemlig slået op til en ny kæde, der bærer navnet KiDS Coolshop.

Det fremgår af en pressemeddelelse.

Billede

»Vi har længe ønsket at etablere os med fysiske butikker, men må også erkende, at det ikke er der, vi har ekspertisen,« siger Coolshops marketingdirektør og medstifter, Jacob Risgaard, om satsningen, der i første omgang kun kan findes på Fyn og Jylland, men som på sigt skal dække hele landet.

Artiklen fortsætter under billedet
Coolshop
Coolshop e-handelsvirksomhed med spil. direktør Jacob Risgaard foran "robotten" der pakker brevene og kaster dem ud i store kasser efter bestemmelsested Foto : Henning Bagger

Sammensmeltningen mellem Coolshop og de fem store butikker sker ikke uden en bismag af kontrovers. Frem til kort før nytår var de nemlig ikke bare en del af den nu konkurrerende Legekæden, men var ligefrem de største butikker i hele kæden.

I alt var det 14 af Legekædens butikker – cirka én tredjedel af kædens forretninger – der stoppede samarbejdet. Det fik Legekæden til at sende pallevis af varer til butikkerne, som de mente var forpligtede til at afsætte legetøjet selvom de havde meldt sig ud af kæden.

Legekæden

Men nu går fem af dem altså sammen med Coolshop, der er én af Danmarks førende webshops indenfor spil, film og legetøj. Derfor glæder Christian Vejby, der er indehaver af den kommende KiDS Coolshop i Frederikshavn, sig også til samarbejdet.

»Ligesom e-handelsbutikker har brug for en effektiv distributionskanal, har butikskæder som os brug for en stærk e-butik. Vi har en ambition og et ønske om at være lige så stærke på nettet som i vores fysiske butikker,« siger Christian Vejby, inden Jacob Risgaard fra Coolshop i pressemeddelelsen kalder partnerne for »et ideelt match for hinanden«.

Billede

»Hos KiDS Coolshop bliver børnene VIP’s. Vi kan godt lide at have det sjovt i mødet med vores kunder, og vi ønsker, at det skal være en særlig god oplevelse for børnefamilier at købe spil og legetøj hos os,« fortæller Jacob Risgaard afslutningsvist.

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen