Berlingske Business

Brøndby opjusterer - men venter stadig underskud

BIF
Foto:

Brøndby IF opjusterer årets resultat for 2015 til et underskud i niveauet efter et solidt tredje kvartal med to markante spillersalg. Fodboldklubben forventer nu et underskud på mellem 14 og 19 mio. kroner.

Fodboldforretningen Brøndby har for en stund genvundet formen efter flere økonomisk ringe år.

Tirsdag morgen har Brøndby IF således opjusteret forventningerne til året og forventer nu et underskud i niveauet 14 - 19 mio. kroner før skat, hvor der tidligere var forventet et underskud på minus 15 – 25 mio. kroner.

aaa

Brøndby IF’s nettoomsætning er steget 10 pct. i forhold til samme periode sidste år, og ser man bort fra den nedlukkede aktivitet i Brøndby Food&Mind A/S, har Brøndby IF i de første ni måneder af 2015 oplevet en samlet omsætningsfremgang på de øvrige indtægtsgrupper på 20 pct.

Brøndby IF

I tkr.3. kvt 20153. kvt 2014Ændr.
i pct.
Omsætning42.83038.50411%
Resultat før transfer & fin. poster204-3.998
Resultat før finansielle poster19.95711.73070%
Nettoresultat18.96410.77076%
Egenkapital80.64694.789-15%
Overskudsgrad31,921,648%
Egenkapitalrente26,111,4129%

Der er et noget, der tyder på, at det i årets tredje kvartal endelig er lykkedes selskabet at tjene penge på driften. Efter markante underskud kan der nu noteres et overskud på cirka 200.000 kroner før transfer og finansielle poster.

Resultat før skat i tredje kvartal 2015 ender dog på 18,9 mio. kroner, hvilket løftes af spillersalg af særligt den finske målmand Lukas Hradecky samt ungdomstalentet Nikolai Laursen.

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

I øjeblikket er der ikke tegn på, at inflation i Europa vil bide sig fast i de kommende år, fortæller investeringsdirektør Henrik Olejasz Larsen fra Sampension. Billedet ser lidt anderledes ud i USA,...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen