Berlingske Business

Britisk rigmand overtager 13 Netto-forretninger

Netto indkøbsvogne.
Foto:

Dansk Supermarkeds partner i Storbritannien sælger 13 lukkede Netto-butikker til en britisk discountkæde ejet af britisk rigmand.

Dansk Supermarkeds fejlslag med åbningen af en række Nettobutikker i England giver nu en anden discountaktør mulighed for at udvide forretningen.

Britiske Home Bargains, som ejes af Nordvestengland rigestge mand, Tom Morris, har ifølge det britiske medie Insider Media overtaget 13 butikker for at åbne en række discountbutikker.

Ifølge Insider Media siger en talsperson fra Sainsbury's, at selskabet »er blevet enige om en aftale med Home Bargains«.

Billede
For abonnenter LÆS MERE : Discountbutikker med i krigen om økokunder

Sammen med Sainsbury's lancerede Dansk Supermarked Netto i Storbritannien i 2014 i et forsøg på at tage en del af det voksende discountmarked i Storbritannien. Sainsbury's og Dansk Supermarked investerede tilsammen 240 millioner kroner i projektet.

Men Lidl og Aldi var tilsyneladende for hårde konkurrenter. I hvert fald faldt aftalen mellem de to giganter til jorden i sommeren 2016, og Netto er endnu engang lukket og slukket i Storbritannien.

Pix- interflora

Sainsbury's er i forhandlinger omkring den sidste af de i alt 16 lukkede Netto-butikker, som alle ligger omkring Leeds. To steder har Sainsbury's selv åbnet butikker.

Dansk Supermarkeds topchef Per Bank

 

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

I øjeblikket er der ikke tegn på, at inflation i Europa vil bide sig fast i de kommende år, fortæller investeringsdirektør Henrik Olejasz Larsen fra Sampension. Billedet ser lidt anderledes ud i USA,...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen