Berlingske Business

Brdr. Dahl oplever et digitalt gennembrud på VVS-markedet

05TILChristian-Agger.jpg
E-handels- og marketingdirektør Christian Agger, Brdr. Dahl. Foto: Jens Nørgaard Larsen

Inden for de seneste par år har grossistvirksomheden Brdr. Dahl oplevet et digitalt gennembrud på VVS-markedet.

Artiklen fortsætter under annoncen

»Markedet er blevet modent. Installatørerne er kommet godt efter det, de er klar til vores løsninger, og vi har haft stor vækst,« forklarer e-handels- og marketingdirektør Christian Agger. Han mener, at succesen blandt andet skyldes, at man har lyttet til markedet:

»Når vi udvikler nye ting, er det altid i samarbejde med kunderne. To dage om ugen har jeg en mand ude for at snakke med kunderne og deres behov. Nu og om to år. Dertil kommer rigtig meget undervisning i butikkerne.«

05BUSPoulsen.jpg

Tilføjelsen af e-handel hos Brdr. Dahl har ikke skabt kanalkonflikter med de 52 butikker, mener Christian Agger.

»Vores butikker får e-handelsomsætningen, så de er med på vognen. Vi er meget opmærksomme på, at kundeoplevelsen skal ske på tværs af kanaler,« siger han.

05BUSRoy.jpg

Den største trussel mod forretningen er imidlertid også digital.

»Vi ser jo giganter som Amazon og Alibaba (kinesisk detailgigant, red.) nærme sig, og de har meget store muskler,« siger Christian Agger.

Brdr. Dahl vil forsvare lokale fordele:

»Vi satser meget på hurtig leveringstid, her kan vi adskille os fra de udenlandske konkurrenter. Vi er på vej med en times leveringstid i byerne og lidt længere ude på landet. Det er direkte værdi for kunden,« siger Christian Agger.

05TILDansk-Agro.jpg

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

Sampension fik en god start på året med relative høje investeringsafkast til kunderne. Samlet set gav Q1 et positivt afkast på 2,7 mia. kr. for alle investeringer – i samme periode sidste år var dette...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen