Berlingske Business
LIVE
16:02 Snap-aktien roder rundt i lavt niveau

B&O-topchef: Play og Black Friday bidrog til stærk vækst i Kina og USA

B&O Play
Foto: Lasse Bech Martinussen (th), Bang og Olufsen PR (tv)

Langt størstedelen af Bang & Olufsens vækst i andet kvartal af regnskabsåret stammer fra Nordamerika og Kina

Væksten er i høj grad drevet af Play-divisionen, mens den såkaldte "black friday" også bidrog positivt til væksten.

Det fortæller B&O's administrerende direktør, Henrik Clausen, til Ritzau Finans, efter at selskabet har leveret regnskab for andet kvartal af det forskudte regnskabsår 2016/17.

- Vi har tidligere sagt, at vi ser betydeligt potentiale i de to markeder, og vi føler, at vi er begyndt at finde melodien for at reagere på potentialet, siger han og tilføjer:

- I USA fungerer alle forretningsområderne godt, og vi har et bidrag fra en del af de samarbejdspartnere, vi har på brandpartnersiden, hvor vi udnytter den mulighed, der ligger i samspillet med dem på det amerikanske marked.

I Kina er det ifølge direktøren i meget høj grad Play, der driver væksten, og divisionen ventes også at være nøgledriveren fremover.

13BUSJim-Hagemann-Snabe-1#2.jpg

BLACK FRIDAY BIDROG POSITIVT

Overordnet set har selskabet også set en positiv udvikling omkring black friday og de begivenheder, der har været online både i Kina og USA.

- Det er ikke isoleret set grunden til, at vi ser fremgangen i kvartalet, men vi kan se en betydelig udvikling i begge regioner.

- Vi er blevet bedre til at forstå, hvordan mekanikken omkring de her dage fungerer, og hvordan man sikrer salg og volumen op mod datoerne baseret på de erfaringer, vi havde året før, forklarer Henrik Clausen og tilføjer, at B&O ikke har set samme effekt i Europa.

Olufsen


- Den store effekt skyldes også, at onlinekanalen er meget vigtig i USA og i Kina, og den spiller kraftigt ind ved events som black friday og cyber monday, uddyber han.

Salget i Nordamerika, der tæller USA, Canada og Mexico, er steget med hele 129 pct. til 111 mio. kr. fra 48 mio. kr. sidste år.

I regionen Kina, der også omfatter Hongkong og Taiwan, er omsætningen steget med 70 pct. til 125 mio. kr. fra 74 mio. kr. sidste år, fremgår det af regnskabet.

/ritzau/FINANS

Kineser ejer nu over en femtedel af Bang & Olufsen Kinesisk bejl

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen