Del : SMS
Berlingske Business

B&O skal sælge billige produkter i Kina

pix-bang-og-olufsen
ARKIVFOTO. Det er de billigere produkter fra Bang & Olufsen skal løfte salget i Kina. (Foto: Henning Bagger/Scanpix 2011) Foto:

Ny partner dumper B&Os hidtidige Kina-strategi.

Artiklen fortsætter under annoncen
Den hidtidige strategi er skudt helt ved siden af, mener Qi Jianhong, der er ny partner og aktionær i B&O. Det skriver Børsen. Den danske producent af elektronikprodukter skal satse mere på den nye serie af billige produkter, B&O Play, i Kina, mener han.

Globalt er det luksuslinjen Bang & Olufsen, der tegner sig for 60 procent af salget, mens B&O Play blot tegner sig for 15 procent.
 
"I Kina skal vi køre en anden strategi, nemlig at satse stort på at få gang i salget af de lidt billigere produkter fra B&O Play, for det vil mange fra middelklassen have råd til. Når de så har fået smag for disse produkter, så vil de have mere," siger Qi Jianhong.

Han står i spidsen for en af Kinas største luksusvareforhandlere, Sparkle Roll Group. Selskabet indgik i juli en samarbejdsaftale med Bang & Olufsen. Aftalen betyder, at Sparkle sammen med partneren A Capital overtog otte procent af B&O. Samtidig skal den nye partner være med til at løfte B&O på det kinesiske marked.

Administrerende direktør Tue Mantoni har tidligere fortalt, at ambitionerne for Kina er store.  Landet bør bidrage med en femtedel af selskabets omsætning. For et år siden var det tilsvarende tal blot tre procent. 

Bang & Olufsen vil blandt andet booste salget af B&O Play i det nye år gennem et samarbejde med Apple. Selskabet er i november kommet ud i ni Apple-forretninger i Hong Kong og Kina. Og der er god mulighed for, at Bang & Olufsen vil være med, hvis Apple følger sin egen plan om at åbne yderligere 35 nye forretninger i Kina næste år, vurderer managing director Lars Hardboe Galsgaard, som er ansvarlig for B&O Plays aktiviteter i Kina og Korea.

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

På trods af store udfordringer med infrastrukturen i mange af de store byer har et partnerskab mellem det offentlige og private længe været en sovende kæmpe.Hør Sampensions direktør Hasse Jørgensen fo...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere