Del : SMS
Berlingske Business

Bestseller kurtiserer kurvede kvinder

pix_ bestseller
Bestseller, der blandt andet står bag Vero Moda og Only, lancerer tøjmærket Junarose til kurvede kvinder Foto:

Med det nye tøjmærke Junarose skal den danske modekoncern genstarte væksten gennem det voksende marked for tøj til kvinder fra størrelse 42 og opefter.

Artiklen fortsætter under annoncen

Det er et af modebranchens hurtigst voksende områder, men hidtil har markedet for tøj til plus-size-kvinder været noget overset. Det er der nu imidlertid ved at blive godt og grundigt lavet om på.

Landets største modekoncern Bestseller - kendt for blandt andet Vero Moda, Only og Jack & Jones - lancerer nemlig tøjmærket Junarose, som skal fokusere på tøj til kvinder i størrelse 42 og op. Det skriver Børsen.

"Det er et stort marked, men vi har gennem flere år mærket en stigende efterspørgsel fra de markeder, vi opererer på. Hidtil har vi fokuseret på vores eksisterende brands, men nu er efterspørgslen så stor, at vi gør det," siger direktionsmedlem hos Bestseller Lisbeth Holm Højgaard til Børsen.

Fra denne sommer vil forbrugere i blandt andet Danmark og Storbritannien kunne købe Junarose-mærket. Bestseller fik halveret sit resultat til 1,2 mia. kroner i det seneste regnskab, så koncernen har brug for nye områder, der kan tænde op under væksten.

Lisbeth Holm Højgaard mener dog ikke, at Junarose i første omgang vil få en omsætning på hverken en halv eller en hel milliard kroner i de første år.

Markedet for kvindetøj i store størrelser har hidtil været præget af mindre spillere. Herhjemme eksempelvis mærket Carmakoma og Ball Group. Hos sidstnævnte ser administrerende direktør Ole Holm Bestsellers indtræden på markedet som et wake-up-call.

"Det har indtil for nylig været en niche, som nærmest var lidt 2. division eller for kræmmere som mig. Konkurrenterne har mest været H&M og supermarkederne. En del har nu erkendt, at det er en stor del af markedet, for i Danmark er det måske en tredjedel, som efter deres BMI-indeks er overvægtige og dermed i vores målgruppe," siger han til Børsen.

Lisbeth Holm Højgaard oplyser, at Junarose-mærket starter med engros-salg til tredjemandsejede butikker.

"Det er sådan, vi også har startet vores andre nye brands. Går det godt, kan det være, vi på et tidspunkt bygger en kæde af Junarose-butikker op. Lad os nu lige se, hvordan det går. Til gengæld tror jeg, at det bliver stort på nettet. Mange i målgruppen køber tøj online," siger hun til Børsen.

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere