Del : SMS
Berlingske Business
LIVE:  Godmorgen

Bestseller blæser på krisen

only bestseller

Den danske tøjgigant trodser både krisestemning og konkurrencen fra nethandlen - Bestseller planlægger at åbne én ny Only-butik om ugen.

Artiklen fortsætter under annoncen
Bestsellers ejer og topchef Anders Holch Povlsen har så stor tiltro til sine egne produkter, at han nu kaster tøjkoncernen ud i en markant satsning. Bestseller vil åbne 50 nye Only-butikker de næste 12 måneder. Det skriver Børsen.

Dermed går tøjkoncernen mod strømmen. Lige nu er butikker presset af både den økonomiske afmatning og en stigende handel på internettet. En analyse fra revisionsvirksomheden Vistisen & Lunde viser, 42 procent af landets modetøjsbutikker kørte med underskud i 2011. Året før var tallet 37 procent.

pix-smartguy

Den tendens blæser Bestseller-ejeren dog på.

"Alle vores kæder skal gerne vokse, og nu har vi lavet nogle nye ting med Onlys koncept, som vi tror, åbner nye muligheder for os," siger Anders Holch Povlsen, der ikke afviser, at satsningen kan blive endnu større. Først vil han dog afvente reaktionen på det nye Only.

"Vi sætter ikke en masse tal på, men spiser lige brød til. Først skal de nye butikker åbne, sælge varer og vise resultater, før vi beslutter noget om yderligere udvikling," siger han ifølge Børsen.

pix-maersk

Bestseller sidder på en stribe storsælgende mærker og butikskæder. De største er Jack & Jones og Vero Moda. Nu er det så planen, at Only skal vokse, og det, der skal trække nye kunder ind fra gaden, er et bredere sortiment. De nye Only-butikker skal simpelthen komme ud over det denim-tunge sortiment, de er præget af i dag.

Bestseller har i dag 330 Only-butikker. De er blot en del af Bestseller-imperiet, der enten på egen hånd eller via franchise-aftaler har omtrent 3.000 konceptbutikker i hele verden. Heraf ligger de 300 i Danmark.

Koncernen har globalt over 12.000 medarbejdere. Omsætningen endte i regnskabsåret 2010/11 på 17,4 milliarder kroner. Resultatet før skat endte på 2,4 milliarder kroner.

Danskernes handel via Internettet er så småt stigende.

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere