Del : SMS

Bella flirter med Birger uden held

08BUSMalene-Birger.jpg
Tøjdesigner Malene Birger har droppet CIFF i Bella Center til fordel for deltagelse i modemesser ?i Tyskland. Arkivfoto: Katrine Emilie Andersen

Malene Birger er ikke interesseret i at være på en traditionel messe under Københavns modeuge.

Artiklen fortsætter under annoncen

Hos CIFF i Bella Center lægger modechef Kristian W. Andersen ikke skjul på, at det vil være lidt af et scoop, hvis CIFF kunne få Malene Birger til at vise sine kollektioner i de enorme messehaller på Amager. Så det arbejdes der kraftigt på.

»Malene Birger har vi ikke fået tilbage endnu, men vi arbejder på det og flirter med hende for tiden,« siger han.

Fra den danske modedronnings hovedkvarter lyder det, at man fortsat ikke ønsker at deltage i CIFF-messen hos Bella Center.

»Vi taler selvfølgelig sammen og har en god dialog om forskellige ting. Vi er jo en del af den danske modebranche, men lige nu har vi det fint med at være, hvor vi er,« siger Charlotte Egelund, CEO hos By Malene Birger.

Hun vil dog ikke udelukke et kommende samarbejde med CIFF.

»Man skal aldrig sige aldrig, men vi har taget nogle bevidste valg for et par sæsoner siden, hvor vi fandt ud af, at det var vigtigere for os at have mere ro på og være tættere på vores kunder og indkøbere. Derfor valgte vi at holde messen i vores eget hus,« siger Charlotte Egelund.

Denne gang er Malene Birger rykket ind på Hotel d’Angleterre, hvor modemærket forsøger at skabe sit eget univers under mere rolige rammer, som er sværere at skabe på en traditionel messe.

»Vi har stort set alle de kunder, vi skal have i Skandinavien, så derfor har vi valgt den nuværende model. For os handler modeugen i København i høj grad om at pleje eksisterende kunder,« siger Charlotte Egelund.

Hun fortæller samtidig, at virksomhedens strategi i Berlin er anderledes. Her har Malene Birger en stand på messen, da det der er vigtigt at møde de nye kunder, som kommer på den mere og mere succesfulde modemesse i Tyskland.

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.

Brandview produceres i tæt samarbejde med Public Impact, som er Berlingske Medias content marketing bureau. Læs mere om Public Impact og Brandview eller kontakt salgschef Suzie Hove på suzh@berlingskemedia.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

For under et år siden var olieprisen i frit fald. Hele verden holdt vejret og markederne skælvede af både glæde og gru. Men pludselig er der ingen, der taler om olie længere. Hør investeringsdirektør...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere