Del : SMS
Berlingske Business

Arla skærer 500 stillinger med ny strategi

Peder Tuborgh, Arla.
Adm. direktør Peder Tuborgh, Arla. Foto:

Som en del af en ny strategi frem mod 2020 vil Arla skære op imod 500 funktionærstillinger ud af i alt 7.000 funktionærer.

Artiklen fortsætter under annoncen

Arlas topchef Peder Tuborgh strammer nu op i organisationen. Det mest drastiske er, at mejerigiganten vil skille sig af med 500 ud af 7.000 funktionærer.

Men forandringerne rammer også Arlas topledelse, der bliver toptunet. Peder Tuborgh har samlet et nyt Executive Management Team på syv. Koncernledelsen er dermed barberet ned fra ni.

De syv er:

Peder Tuborgh, adm. direktør, Povl Krogsgaard, viceadm. direktør og ansvarlig for Global Supply Chain, Natalie Knight, koncernfinansdirektør, Ola Arvidsson, HR & Corporate Affairs, Hanne Søndergaard, Marketing & Innovation, Peter Giørtz-Carlsen, Europa, og Tim Ørting Jørgensen, International.

Dermed forlader Finn Hansen, koncernens hidtidige internationale direktør, og Henri de Sauvage, chef for Arla i Sverige, koncernledelsen. De har fået andre stillinger længere nede i Arlas organisation.

Muhammed-krisen har brændemærket Danmark Avis: Arla vil sælge

»Arla er vokset markant i de seneste år, både organisk og især via fusioner. Nu er vi i en situation, hvor der produceres mere mælk på globalt plan, og i Europa oplever vi et enormt pres på priserne og en meget lille vækst i efterspørgslen. Det betyder, at konkurrencen er benhård. Forbrugerne stiller større krav, og kunderne forventer bedre service, så vi er nødt til at være mere fleksible og omkostningseffektive for at forblive konkurrencedygtige. Derfor optimerer vi nu vores arbejdsgange for at forblive i toppen af listen over kundernes foretrukne samarbejdspartnere,« siger Arlas adm. direktør, Peder Tuborgh.

Onsdag: Peder Tuborgh

Blandt de væsentligste ændringer er, at Arla får en direktør for marketing og innovation, Hanne Søndergaard, der skal tage sig af de globale varemærker og produktkategorier.

·

·

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere