Del : SMS
Berlingske Business

Analytiker: B&O-LG-samarbejde ligner en "Plan B"

tue
Ifølge B&O er der stadig gang i dialogen med én potentiel byder på hele eller dele af selskabet, men der er intet konkret på banen endnu. Her ses administrerende direktør for B&O Tue Mantoni. Foto:

Chancen for, at Bang & Olufsen kommer i land med et salg af hele virksomheden, ser ud til at blive mindre og mindre, og derfor går selskabet nu til "Plan B".

Artiklen fortsætter under annoncen

Sådan tolker Per Hansen, investeringsøkonom ved Nordnet, dagens udmelding fra B&O, der nu vil udvikle og producere nye fjernsyn i samarbejde med sydkoreanske LG Electronics.

Nimb - B & O ved CEO Tue Mantoni og CFO Nenning bejer Beck freml


Aftalen med elektronikgiganten adresserer ifølge Per Hansen to af B&O's svage punkter, nemlig en for lang udviklingscyklus og for høje omkostninger ved produktion. Men han tror stadig, at Struer-koncernen helst ville have solgt hele biksen.

Ifølge B&O er der stadig gang i dialogen med én potentiel byder på hele eller dele af selskabet, men der er intet konkret på banen endnu. B&O afslørede først forhandlingerne i november 2015.

- Efter fire måneders sonderinger synes der ikke for alvor at være bevægelse i den proces, selv om der i børsmeddelelsen fremhæves at processen er i gang. B&O ønsker at have en plan B, skriver Per Hansen i en kommentar.

TELECOMS-MOBILEWORLD/

- B&O beskytter det allermest værdifulde som de har: Varemærket. Ved at være med i andres udvikling men med sit eget varemærke, kan de beskytte værdien heraf, tilføjer økonomen.

Han vurderer, at chancen for et bud på hele selskabet er blevet mindre med fredagens meddelelse.

jesper

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere