Del : SMS
Berlingske Business

Amerikanere ville have Lego til Thanksgiving-udsalg

US-156976325
Da forbrugerne i går sag klar ved tasterne til at sikre sig brand-tilbud til e-butikkernes såkaldte "Cyber Monday" var Lego det sjette mest søgte produktnavn. Foto:

På den såkaldte "Cyber Monday" efter Thanksgiving-weekenden var Lego et af de mest efterspurgte produktnavne i de amerikanske e-butikker.

Artiklen fortsætter under annoncen

Thanksgiving-festen skyder hvert år den amerikanske forbrugsfest af op til jul. Først med "Black Friday" i butikkerne, og i de seneste år har også e-butikkerne budt ind med deres "Cyber Monday".

Kreditkortene sidder løst, og i år var Lego med helt fremme ved kasse ét til gårsdagens "Cyber Monday", der ifølge CNN endda overgik Black Friday. Ifølge Experian Marketing Services var Lego det sjette mest søgte produktnavn i de amerikanske e-butikker.

En anden opgørelse lavet af IBM Digital Analytics Benchmark målte, at onlinehandlen i går steg med 27 pct., da de amerikanske forbrugere flokkedes om netbutikkernes brand-tilbud. Black Friday og Thanksgiving Day i torsdag stod for henholdsvis 21 og 17 pct. fremgang i omsætningen.

Legos vicedirektør Søren Torp Laursen, der er ansvarlig for USA, glæder sig over fremgangen.

"Det er naturligvis meget smigrende, at Lego-produkter er blandt de mest søgte på Cyber Monday. Det er dog endnu for tidligt at sige, om søgningen også resulterer i salg;" oplyser han til Berlingske Business.

Ifølge ham er salget i selve Thanksgiving-weekenden bedre end sidste år.

Lego oplever dog stadig tilbagegang i væksten på det amerikanske marked, og tidligere i år udtrykte topchef Jørgen Vig Knudstorp bekymring over udviklingen i USA, hvor man har som ambition at tredoble forretningen.

"De amerikanske forbrugere er stadig ret hårdt forgældede, og efter det kommende valg vil skatterne stige og statens forbrug falde, uanset hvem der bliver valgt. Hvad vil det gøre ved forbruget? Der er en stor påvirkning af usikkerhed i USA," sagde han i september til Wall Street Journal.

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere