Del : SMS
Berlingske Business

Skat af arbejdsgoder

28BUSfitnesscenter.jpg
Man skal ikke betale skat af den rabat, som arbejdsgiveren måtte kunne opnå ved medlemskab af f.eks. et fitnesscenter.

Skal man betale skat, hvis man køber varer hos sin arbejdsgiver med rabat? Se eksperternes svar.

Artiklen fortsætter under annoncen

SPØRGSMÅL:

§ Skal jeg betale skat, hvis jeg køber nogle varer hos min arbejdsgiver med rabat?

SVAR:

Det korte svar er »nej«, hvis rabatten ikke er større end din arbejdsgivers avance på varen – eller sagt med andre ord. du skal kun beskattes, hvis du køber varen til en pris, som er under det, din arbejdsgiver har betalt for varen eller det, som det koster ham at fremstille varen inklusive afgifter mv.

Også i andre situationer skal du ikke beskattes af din arbejdsgivers »rabat«. Hvis din arbejdsgiver f.eks. indgår en aftale med et fitnesscenter om at kunne tilbyde ansatte et medlemskab til en favorabel pris, skal du heller ikke betale skat af denne rabat, når du selv betaler abonnementet.

Betaler din arbejdsgiver derimod abonnementet, er der som udgangspunkt tale om et skattepligtigt personalegode. Skyldes deltagelse i fitnesscenteret en arbejdsrelateret skade, og er der udarbejdet et individuelt træningsprogram for valg af øvelser, maskiner, hyppighed m.v., vil benyttelse af motions­centeret være gratis. Det vil dog altid være en konkret vurdering, om der er tale om en arbejdsrelateret skade eller en skade opstået uden for arbejdspladsen.

Med venlig hilsen Partner Søren Bech, PwC

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere