Berlingske Business
14:45Robert Uggla: »Maersk Tankers er helt særlig for os«

Hvor var medierne til årets fest for iværksættere?

lisbeth
Lisbeth Wirgowitsch er Managing Partner i Kreab.

Det er helt uforståeligt, at der har været musestille i medierne efter iværksættermessen Tech BBQ, skriver Lisbeth Wirgowitsch, der er Managing Partner i Kreab.

Ingen kan være uenig i, at iværksætteri er afgørende for Danmarks økonomiske fremtid. Politikere har i mange år fremsat det ene iværksætterinitiativ efter det andet, men effekten synes ikke at have materialiseret sig.

Antallet af nye virksomheder er på samme niveau i dag som for ti år siden, og antallet af højvækstvirksomheder er i samme periode halveret.

I sidste uge deltog jeg i årets iværksættermesse, Tech BBQ, hvor forretningsfolk, programmører og teknologinørder med og uden hestehale præsenterede deres ideer og resultater og hang ud med business angels og en hær af rådgivere, der stod på spring.

Flere end 3.500 mennesker, herunder repræsentanter fra amerikanske techgiganter som Amazon, Uber og Microsoft var samlet til en sand iværksætterfest.

07BUS20170906-154104-3BM-15.jpg

Mange spændende ideer og gode historier fra messen havde jeg ventet skulle pryde erhvervsmediernes spalter i de følgende dage. Men sådan skulle det ikke gå. Der har været musestille.

Det er ærgerligt og ganske uforståeligt set ud fra et langsigtet væsentlighedskriterium, idet hele mediebranchen, herunder PR-branchen som jeg selv er en del af, har en vigtig funktion som løftestang for iværk­sætterbranchen.

Vi kan give morgendagens vindere bedre vækstmuligheder ved at bære dem frem i rampelyset, gøre opmærksom på deres ideer, kommunikere ønsker til bedre vækstvilkår og meget andet. Vi kan hjælpe med at føre den næste Just Eat, Momondo eller Skype ud i verden.

Henriette høj

Hvis vi indser, hvor vigtig en rolle vi spiller i denne proces, kan det have en lang række positive konsekvenser.

Det kan give anledning til spændende artikler til glæde for erhvervsmediernes abonnenter. Og det kan facilitere kontakt mellem investorer og iværksættere, hvilket kan være nøglen til at skabe den næste »unicorn« – en tech-start­up med en værdi på over en milliard dollar.

Derfor vil jeg opfordre alle i mediebranchen til at tage ud og besøge iværksættere, høre deres historier og give endnu mere spalteplads til dem, der fortjener det.

Fredag

Tilføjelse: Berlingske Business dækkede TechBBQ i forbindelse med iværksætterkonkurrencen Business Boost 2017. Læs mere her

Få det bedste debat fra Business.dk hver fredag.

Se alle nyhedsbreve

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen