Berlingske Business

Husk slutbrugeren i høreforsorgen

John Andersen har købt høreapparat hos Dansk HøreCenter i Cha
ARKIVFOTO Foto:

Læserbrev

Artiklen fortsætter under annoncen

Som mangeårig bruger af det offent­lige system for høreforsorg er jeg i store træk enig i kronikken fra tre direktører i høreapparatindustrien i Berlingske 3. marts 2017

»Danmark sakker bagud med en hensygnende offentlig høreforsorg«.

Hvis man ikke som bruger yder kvalificeret modspil til behandlersystemet, får man ikke de rigtige løsninger og bliver glemt/gemt i systemet, og svage grupper har svært ved at trænge igennem.

17BUSLundbeck-aarsregnskab-.jpg

Koordineringen af de offentlige ydelser mellem hospital og hjælpemiddelcentral fungerer ikke godt nok.

Servicering og fejlrettelser overlades til slutbruger og producent, en meget besværlig løsning.

Der er meget lange ventelister til hospitalsbehandling, og ingen behandlingsgaranti.

Det er afgørende for en god livskvalitet, at høreproblemerne behandles optimalt og at sidste nye teknologi anvendes – også af det offentlige system.

DENMARK-HEARINGAIDS/

Slutbrugeren bliver ofte overset, og det går ud over livskvaliteten, specielt for ældre brugere.

Politikere og behandlere, husk at tage slutbrugeren med i den fremtidige udvikling og husk, at høretab også er en sygdom.

Deltag i Business-debatten: Send indlæg til business-opinion@berlingske.dk

23BUSPix-Christoph-Franz-fr.jpg

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

Trump har sat en lille kæp i det globale klimahjul ved at genåbne tidens mest kontroversielle olieledninger. Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvorfor det alligevel er det økonomiske ra...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen