Berlingske Business

Hurra for Handelsbanken: Ja, tak til pigebuffet og skomode

Handelsbanken

Læserbrev

Artiklen fortsætter under annoncen

Det var dagen før kampdagen, i tirsdags, og internettet kogte af forargelse. Mænd og kvinder rasede sammen. Over regeringen, verdens tilstand, klimaet, Syrien? Nej, over at Handelsbanken inviterede kvinder ind til en aften om deres økonomi – og bød på en bid mad og lidt gøgl. Det viste sig hurtigt, at det sidste var problemet. Banken bød på »en let pigebuffet« og »sæsonens skomode«.

Jeg forstår ikke harmen. Eller jo, men jeg synes, det er irrelevant, hvad banken bruger af lokkemad, hvis det virker. Hvis det kan få én kvinde til at tage hånd om egen økonomi, se faldgruberne og måske endda komme dertil, at hun får lyst til at være sådan en, der investerer.

08BUS20161129-130244-4-1640.jpg

Som avisen har skrevet igen og igen, halter kvinder bagud økonomisk. Vi er mindre risikovillige, får ofte økonomiske lussinger ved skilsmisser, død og andre livsbegivenheder. Vi får mindre i løn samlet set, og jeg kan sagtens forstå, at investering ikke tiltaler den, der ikke har penge til dét. Hvis vi har meget af ansvaret for hjemmefronten, så er det måske heller ikke børskurserne, der lokker før børn og selvrealisering.

Hvis bare én kvinde sidder efter en let pigebuffet og ser i øjnene, at hun selv må gøre noget, er jeg glad. De større strukturer tager vi sammen.

Deltag i Business-debatten: Send indlæg til business-opinion@berlingske.dk

stævler

Få det bedste debat fra Business.dk hver fredag.

Se alle nyhedsbreve

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

Afkastene i Sampensions markedsrenteprodukt 3 i 1 Livspension har været ganske pæne og landede i 2016 på 8,4 % for en 45-årig kunde med moderat risiko. Dermed placerer Sampension sig foran mange konkurrenter på årets afkast.

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen