Del : SMS
Berlingske Business

En særlig dag på redaktionen

Peter Suppli Benson.
Peter Suppli Benson, nyhedschef Foto:

Artiklen fortsætter under annoncen

Fredag er af mange grunde en yndlingsdag for danskerne. Her på Business-redaktionen er denne fredag dog noget ekstra særligt.

Ikke alene mødes redaktionens mange medlemmer i weekenden for at drøfte fremtidens Business-dækning – en diskussion der nok skal blive både højrøstet, givende og som skal være med til at skabe fundamentet for, hvordan Business skal se ud på alle platforme fremover.

Men denne fredag vil være dagen, hvor redaktionens medlemmer – og især journalisterne Johan B. Winther og Jakob Ussing – vil gå rundt at vente spændt, mens de tænker på, at det senere fredag afsløres, hvem der får årets Cavling-pris, dansk journalistiks fornemste pris.

Cavling_nom_Business

Business-journalister har de seneste år været indstillet til prisen adskillige gange, men redaktionen har ikke før haft et projekt – denne gang den såkaldte »solcellesag«, som kom gennem nåleøjet og blev nomineret som en ud af seks kandidater i slutrunden. At det er sket denne gang understreger dels kvaliteten af det konkrete journalistiske stykke arbejde, som Johan B. Winther og Jakob Ussing har leveret, og dels sætter det en streg under, hvilke ambitioner redaktionen har for dækningen af erhvervsstoffet.

For nok er det Winthers og Ussings projekt, der er blevet nomineret til Cavling, men det sker på ryggen af en stribe projekter og et journalistisk arbejde, som hver dag placerer Business – både i printavisen og på de digitale platforme – som en nødvendighed, hvis man interesserer sig for dansk og udenlandsk erhvervsliv.

pix-seksbilleder

Solcellesagen er – set her fra nyhedschefens stol – et bevis på, hvorfor man skal læse Business. Et andet faldt tidligere på ugen. Da solgte A.P. Møller - Mærsks sin halvdel af Dansk Supermarked. Allerede i oktober sidste år skrev Berlingske Business, at Mærsk ville sælge sin andel i Dansk Supermarked. Efterfølgende gik Mærsk-topchef Nils Smedegaard Andersen ud og kaldte artiklen »misvisende«, en kommentar, som i dag kun kan kaldes »misvisende«.

For os på redaktionen var det blot én artikel ud af mange og endnu et bevis på, hvorfor der er al mulig grund til at læse Business.

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere