Berlingske Business
LIVE
17:57 God weekend 
BusinessDirect

Business Direct er en presseservice, der kan producere, distribuere samt eksponere din virksomheds pressemeddelelser. Har du spørgsmål om Business Direct kan du kontakte Christen Illemann på tlf. 2328 2207 eller cic@berlingskemedia.dk.

Waoo: Vi har haft et langt bedre 2016 end forventet

Node Image Upload logo_i_korrekt_format

Nye fiberområder, øget efterspørgsel på fiberbredbånd, WiFi og digitalt TV samt en nettotilvækst på 13% sender Waoo ud af 2016 med et bedre resultat end forventet.

Waoo, som er ejet af en række danske fibernetselskaber, har i dag offentliggjort sin årsrapport for 2016. Rapporten viser, at Waoo kommer ud af året med et bedre resultat end forventet. I den sammenhæng oplyser Waoo, at 2016 har bidraget med en kundetilvækst på 13%. For kunder, som har valgt at købe fiberbredbånd, melder Waoo om en tilgang på over 40.000, mens Waoo på TV-produktet har haft en nettotilvækst på over 11.000 kunder.

Selskabet forklarer, at væksten kan tilskrives en række nye produkter og Waoo’s markedspositionen som Danmarks bedste internet(1).

”Vi har satset benhårdt på produktinnovation i 2016 for at fastholde vores vækst. I foråret havde vi fokus på mere webbaseret TV og på at få Danmarks første 4K TV-boks på gaden, og i andet halvår sendte vi både et helt nyt Smart WiFi-koncept på gaden og omlagde hele vores portefølje fra at være klassisk triple-play til at være behovs- og servicebaseret. Med en vækst på 13% tør jeg godt sige, at strategien har været rigtig.” siger Jørgen Stensgaard, administrerende direktør i Waoo.

Direktøren hæfter sig særligt ved fremgange på TV-produktet og Frit Valg Kanaler, hvor flere meldinger ellers indikerer, at branchen samlet set taber TV-kunder.

”Vi sælger stadig mere TV, og vores vækst er organisk. Alene på vores Frit Valg TV-koncept er vi vækstet med 36%. Tilgangen skyldes, at vores produkt er skruet sammen med fokus på digitale løsninger og fleksibilitet frem for store TVpakker alene – også selv om det jo er ved at være en kliché at tale om, at kunderne bevæger sig væk fra klassisk kabel TV over mod digitale TV-løsninger, så er det altså den megatrend, vi ser. Med til historien hører også, at vi tager mange nye kunder ind, som leder efter en leverandør med både godt bredbånd og et TV-tilbud. Vi kæmper ikke på samme måde som andre med at fastholde en stor, historisk satellit- eller kabel TV-kundebase.”

Resultat er bedre end forventet
Det fremgår af den offentliggjorte årsrapport, at Waoo har forventet en effekt på alle selskabets nøgletal af, at to elselskaber er ophørt med at sælge Waoo-produkter i regnskabsåret. Selskabets ender dog med et årsresultat, der forbedrer det forventede underskud med 9 mio. kr. Waoo begrunder det forbedrede resultatet med, at man blandt andet har set en øget indtjening og et højere salg i sine øvrige områder.

”Vi har udvidet vores markedsgrundlag betragteligt i 2016, så vi har evnet at modsvare effekten af, at der ikke længere sælges Waoo til kunder i henholdsvis Randers og på Sydfyn. Vi har ganske godt tag i nye områder som for eksempel Bornholm og Vestjylland, hvor interessen for vores fiberprodukter er rigtig høj.” siger Jørgen Stensgaard, administrerende direktør i Waoo.

Han henviser desuden til, at Waoo med seneste udvidelse i Nordsjælland nu står med et større markedspotentiale, end før selskabets tidligere ejere, TREFOR, SEF og Verdo, opsagde deres samarbejde med Waoo, og det giver anledning til optimisme.

”Waoo er konstrueret som et omkostningsselskab, så vores egentlige succes kan desværre ikke aflæses direkte i regnskabet. Vores omsætning baserer sig på afregningspriser ud mod vores ejere og ikke på direkte indtjening. Vi har derfor historisk set kørt med et underskud, så længe det matchede vores kapitalberedskab. Men med vores øgede vækst og markedspotentiale ser det nu ud til, at vi vil gå i plus i 2018.” siger Jørgen Stensgaard.

Om Waoo
Waoo er ejet af en række danske fibernetselskaber. Alle Waoo-produkter leveres på 100% fiberteknologi under sloganet ’Internet som det burde være’. Fiberen er kendetegnet ved sin høje stabilitet og kapacitet, hvilket gør forbindelsen oplagt til blandt andet 4K TV og streaming, ligesom forbindelsen også er optimal til gaming på grund af den lave latency.

Læs mere om Waoo’s produkter og dækningsområde her: waoo.dk

Kontakt
Waoo’s administrerende direktør Jørgen Stensgaard kan kontaktes via pressekontakt Sara Kyed Jensen på 5057 4482, sje@waoo.dk

Billeder til fri afbenyttelse kan findes på waoo.dk/om-waoo/billeder

 

(1) Kilde: Loyalty Group BrancheIndexTM – årlig uafhængig undersøgelse gennemført siden 2012.

Business Direct Nyhedsbrev

Tilmeld dig nyhedsbrevet fra Business Direct og få virksomhedernes egne nyheder leveret direkte i din indbakke.

Får din virksomhed nok opmærksomhed?

Mangler dit produkt opmærksomhed fra den købedygtige kunde eller beslutningstager?

Læs mere om Business Direct

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen