Berlingske Business
LIVE
17:57 God weekend 
BusinessDirect

Business Direct er en presseservice, der kan producere, distribuere samt eksponere din virksomheds pressemeddelelser. Har du spørgsmål om Business Direct kan du kontakte Christen Illemann på tlf. 2328 2207 eller cic@berlingskemedia.dk.

Markedsføring: Skab opmærksomhed med tre alternative metoder

Node Image Upload beachflag

Der skal investeres både tid og penge på markedsføring, hvis man ønsker at opbygge en succesfuld forretning med en god omsætning og en flot vækstrate. Vil du skille dig ud fra dine konkurrenter, så kan du beskæftige dig med alternativ markedsføring, hvor der findes mange forskellige metoder.

Design et unikt og fængende beachflag
Er du kreativ anlagt, så kan du lave dit helt eget beachflag, så du kan gøre opmærksom på din virksomhed på en alternativ måde. Det såkaldte beachflag kan bruges til diverse events. 

Du kan som virksomhedsejer købe en pakke, hvor der medfølger både stang, flag og taske, så du nemt kan sætte dit nye beachflag op. Hvis du ikke er den fødte grafiker, kan du tilkøbe grafisk support. Beachflaget vil helt sikkert tiltrække en masse opmærksomhed, hvilket kan være med til at øge kendskabet til din virksomhed.

Arrangér åbent hus
Hvad enten du driver en webshop eller er massør, så kan du invitere gæster – altså dine potentielle kunder til åbent hus. Det vil kunne vække en masse tillid, og det vil kunne præge din omsætning i en positiv retning. Hvis det skal blive en succes, så kan du tage følgende råd til dig:

  • Sæt tid af til planlægning (alt skal planlægges ned til mindste detalje)
  • Læg et budget og overhold det
  • Vælg det helt rigtige tidspunkt (med udgangspunkt i din kernemålgruppe)
  • Gør opmærksom på dit arrangement (sociale medier, lokalaviser o.l.)

Åbent hus kan lynhurtigt blive en stor fiasko, hvis man ikke går helhjertet ind i det. Du skal derfor tænke over, om du har tid og overskud til at arrangere åbent hus, da det trods alt er din virksomheds omdømme, der er på spil.

Lad dine kunder være dine ambassadører
Har du nogensinde tænkt over, at dine kunder også er dine ambassadører? Der vil helt sikkert være mange af dine kunder, der har valgt dig og din virksomhed på baggrund af en anbefaling. Formår du at give dine kunder en ekstraordinær god service, så vil kunderne være mere tilbøjelige til at anbefale dig og din virksomhed.

Du kan aktivt forsøge at påvirke dine ambassadører til at anbefale din virksomhed, så du kan tiltrække endnu flere kunder. Det kan du gøre ved at lokke med attraktive rabatter, gratis gaver og andre former for goder. Det er altså en form for samarbejdsaftale, der glæder begge parter. Det kan næsten altid betale sig at arbejde med kundeloyalitet, som er en effektiv metode til at kapre flere kunder. 

Business Direct Nyhedsbrev

Tilmeld dig nyhedsbrevet fra Business Direct og få virksomhedernes egne nyheder leveret direkte i din indbakke.

Får din virksomhed nok opmærksomhed?

Mangler dit produkt opmærksomhed fra den købedygtige kunde eller beslutningstager?

Læs mere om Business Direct

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen