Berlingske Business
LIVE
18:00 Business Live vender tilbage torsdag
BusinessDirect

Business Direct er en presseservice, der kan producere, distribuere samt eksponere din virksomheds pressemeddelelser. Har du spørgsmål om Business Direct kan du kontakte Christen Illemann på tlf. 2328 2207 eller cic@berlingskemedia.dk.

Grunden til vi spiller golf

Node Image Upload netvaerk_og_golf

Læg alle dine fordomme om golf bag dig, for udendørssporten er meget mere end en dyr idræt for pensionister og farverige poloer. Nogle kalder endda golf for en folkesport, fordi alle kan være med. De seneste år 20 er interessen for sporten steget betragteligt. I 1996 var der således 73.000 aktive medlemmer hos Dansk Golf Union, hvor tallet i 2016 var steget til hele 151.000. Det betyder at Dansk Golf Union nu er det fjerde største forbund i DIF regi.

Bidt af golf
Det gælder ikke bare mænd og kvinder, men også børn, der er blevet bidt af golf – også til trods for, at nogle slet ikke anerkender golf som en sportsgren, når ens primære aktivitet går ud på at svinge en kølle mod en lille bold så få gange som muligt. Det lyder meget enkelt. En handling, der kræver præcision, tålmodighed og et godt slag. Men hvorfor er det, at denne simple sportsgren er blevet så populær blandt alle aldre?

Populær udendørssport
En oplagt grund til at golfens popularitet når nye højder er selve spillets ramme. Golf er en udendørssport. Det giver altså en mulighed for at komme ud i naturen og indsnuse frisk luft og mærke naturen. Det er også en oplevelse for synet, for golfbaner er ofte æstetiske og visuelt en fryd for øjet. Det er desuden også en glimrende måde at få tilført mere D-vitamin til sin krop, fordi man opholder sig ude.

Golf er socialt
En anden ikke så tilsyneladende grund er selve motionen, man får ud af golf. Når man spiller golf, er det ikke forventet at du skal svede og at pulsen skal nå op, men selvom du ikke føler at golf er en fysisk hård aktivitet, så får du alligevel rørt din krop en masse, når du er ude at spille golf. Ofte kan man hurtigt have tilbagelagt 10 kilometer uden at man selv har været klar over det, fordi man har haft travlt med at koncentrere sig om golfbolden og samtidig have det sjovt med sine medspillere. Det leder os også til den tredje grund til, at golf oplever mere vækst: golf er socialt.

Fællesskaber dannes, når vi er aktive sammen og kan dele en oplevelse sammen, og her er golf en fantastisk mulighed til at danne rammerne for et socialt arrangement, hvor man har tid til at snakke sammen, også selvom man er i gang med et spil. Det er ofte derfor, at golf er den mest foretrukne aktivitet mellem forretningsfolk, for her man mulighed til at skabe en god dialog med hinanden. Det havde for eksempel ikke været muligt at holde en rolig og uforstyrret samtale under en tenniskamp. Men når man spiller golf sammen, er der tid til at stoppe op, reflektere og tale ud.

Når det kommer til golfudstyr, er der mange steder man kan købe det – En af de mest populære muligheder er golfexperten.dk De findes både online og har fysiske butikker over hele Danmark

Business Direct Nyhedsbrev

Tilmeld dig nyhedsbrevet fra Business Direct og få virksomhedernes egne nyheder leveret direkte i din indbakke.

Får din virksomhed nok opmærksomhed?

Mangler dit produkt opmærksomhed fra den købedygtige kunde eller beslutningstager?

Læs mere om Business Direct

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen