Berlingske Business
LIVE
18:00 Business Live vender tilbage fredag
BusinessDirect

Business Direct er en presseservice, der kan producere, distribuere samt eksponere din virksomheds pressemeddelelser. Har du spørgsmål om Business Direct kan du kontakte Christen Illemann på tlf. 2328 2207 eller cic@berlingskemedia.dk.

Danskerne rejser som aldrig før

Node Image Upload shutterstock_97739021

Det er mere populært end nogensinde at rejse udenlands. Historisk set har det været jagten på sol og sommer, der har været drivkraften. I starten mest i form charterferierne, men senere hen også regulære pakkerejser med fly og hotel inkluderet. På det seneste er også tema- og oplevelsesrejser kommet i vælten. Her er det i høj grad de velbeslåede ældre generationer, der fører an. Den øgede rejseaktivitet hænger blandt andet sammen med, at det generelt er blevet billigere at tage afsted. Læs med, og få et overblik over mulighederne.

Volumen presser prisen nedad
Charterferierne blev meget populære herhjemme op gennem 60’erne og 70’erne, og kulminerede i 1988 med omkring halvanden million charter-rejsende. Populariteten skyldes helt klart prisen, som ved denne ferieform er presset helt i bund. Konceptet er, at rejsebureauet booker et fly samt hotelværelser, pension og eventuelle guidede ture for et helt selskab ad gangen, og derefter sælger billetterne. Det giver bureauet store mængderabatter, og gør dermed ferien billig. Ulempen er selvfølgelig den manglende fleksibilitet og mulighed for individuel planlægning for den enkelte, og det er nok en af årsagerne til, at charterferierne ikke længere nyder samme popularitet som tidligere. For at øge chancerne for fuld booking går charterferierne typisk også kun til de mest populære destinationer, og flere har efterhånden naturligt lyst til at opleve nyt.

Pakkerejserne giver individuelle muligheder
Til pakkerejsen bookes der kun fly og hotel på mere individuel basis, og det fordyrer selvfølgelig denne rejseform i forhold til charterferierne. På den anden side er fleksibiliteten stor på alle fronter, både mht. destinationer, rejsetidspunkter, lufthavne, bespisning og feriens indhold i øvrigt, og det tiltaler flere og flere. I alle brancher er det en generel udvikling, at forbrugerne efterspørger større udvalg og flere valgmuligheder.

Det stiller dog på den anden side større krav til forbrugeren, men i takt med, at befolkningen som helhed er langt mere rejsevante i dag end tidligere, er dette ikke længere nogen hindring. Antallet af rejsebureauer er dog større end nogensinde, så det kræver en del research og sammenligning af priser og muligheder, hvis man vil opnå det bedste rejsetilbud.

Rejsesøgemaskinen er blevet et vigtigt værktøj
I takt med det store udbud af både rejseprodukter og leverandører, er rejsesøgemaskinerne ikke overraskende blevet populære som aldrig før. Du kan for eksempel se på Travelmarket.dk, hvordan et sådant redskab typisk fungerer. Her taster du blot dine ønsker ind med hensyn til eksempelvis afrejsetidspunkt, destination, prisniveau og mange andre parametre, og derefter trawler søgemaskinen gennem de aktuelle tilbud fra 100-vis af rejsebureauer og andre kilder. Resultatet præsenteres overskueligt, så det er nemt at finde de bedste aktuelle tilbud på ganske kort tid.

Rejsesøgemaskinen gør det også lettere for dem, der selv ønsker fuld kontrol over ferien, og booker fly, hotel og andre elementer særskilt. Denne model er i stigende grad populær, fordi den typisk gør ferien billigere. Det var tidligere et stort puslespil selv at sammensætte og booke de forskellige elementer, men med en rejsesøgemaskine ved hånden er det blevet ganske overkommeligt.

Business Direct Nyhedsbrev

Tilmeld dig nyhedsbrevet fra Business Direct og få virksomhedernes egne nyheder leveret direkte i din indbakke.

Får din virksomhed nok opmærksomhed?

Mangler dit produkt opmærksomhed fra den købedygtige kunde eller beslutningstager?

Læs mere om Business Direct

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen