Berlingske Business
LIVE
10:17 Total ser synergier og bedre konkurrencedygtighed i Nordsøen
BusinessDirect

Business Direct er en presseservice, der kan producere, distribuere samt eksponere din virksomheds pressemeddelelser. Har du spørgsmål om Business Direct kan du kontakte Christen Illemann på tlf. 2328 2207 eller cic@berlingskemedia.dk.

Danske smykkedesignere gør det godt

Node Image Upload smykker

Konkurrencen på markedet for smykker er stenhård. Markedet er præget af mange dygtige designere både i den høje og lave prisklasse. Det gør det vanskeligt at etablere sig på markedet, som en seriøs designer og skabe et succesrigt smykkebrand. Dog lykkedes det alligevel for flere danske smykkedesignere.

Georg Jensen
Gennem tiden er der flere danske smykkedesignere, som har gjort sig bemærket både på den nationale og internationale scene. Her står bl.a. Georg Jensen, som en af de kronede konger. De fleste kender til den berømte Marguerit, som er blevet set i gadebilledet hængende omkring halsen og i øreflippen på mange damer. Vivianna uret er en anden af de kendte klassikere fra Georg Jensen, som i dag har opnået en nærmest ikonisk status.

Georg Jensen oplevede en enorm succes fra han åbnede den første Georg Jensen butik i København i 1912. Det hele fik vokseværk, hvilket medførte, at der hurtigt blev åbnet forretninger i både Berlin, Stockholm, Paris, London og senere i New York.

Susanne Friis Bjørner
Siden Georg Jensen er det lykkedes en del danske smykkedesignere at gøre sig bemærket; ikke kun i Danmark, men også på verdensplan. Susanne Friis Bjørner er en af de designere, som har oplevet utrolig stor popularitet. Hendes smykker kan i dag købes i de bedste guldsmede i hele Skandinavien og i modebutikker i hele verden. Susanne Bjørners smykker har opnået god reklame i TV og modeblade, som har boostet brandet yderligere. Derudover har flere celebrities et kærligt forhold til de kollektioner, som bliver lanceret 2 gange årligt.

Ligesom Georg Jensen har Susanne Friis Bjørner siden starten i 1991 oplevet stor succes med salget af smykker. Susanne og datteren Benedicte, som er de førende kræfter bag brandet, forstår at følge tidens trends og tendenser. Susanne insisterer på at smykkerne skal produceres i ægte materialer og med ædle sten, hvilket giver nogle gode resultater, som kundekredsen verden over, sætter stor pris på.  

Julie Sandlau
En anden af Danmarks mest markante smykkedesignere er Julie Sandlau. Julie Sandlau skaber hendes smykker efter den filosofi, at de skal være og føles luksuriøse. Derudover er det vigtigt for hende, at de følger tidens trends på en forfinet måde. Denne tankegang har bidraget til at gøre hendes smykke uhyre populære.

Julie Sandlau A/S har også valgt at kombinere produktionen af smykker med velgørenhed, ved at lancere et "Breaking The Poverty Cycle" armbånd i samarbejde med Choice Foundation. Formålet med armbåndet er at hjælpe fattige og udsatte børn i Vietnam med at få en ny chance i livet gennem uddannelse.

Der er et enormt behov for at hjælpe de fattige og udsatte børn, og Vietnam er et af de lande, som har brug for hjælp. Mange familier har ikke råd til at betale for uddannelse til deres børn, hvilket skaber en negativ fattigdomsspiral.

Ved at købe Julie Sandlaus Breaking The Poverty Cycle armbånd har du mulighed for at hjælpe fattige og udsatte børn med uddannelse. Børnene får mulighed for at få en uddannelse på Julie Sandlaus lokale smykkeakademi i Vietnam. Efterfølgende vil de blive tilbudt arbejde på smykkefabrikken. Udover uddannelse i smykkeproduktion bliver børnene også undervist i engelsk, HIV, sanitet og deltagelse i et fællesskab.

Fremtiden for danske smykkedesignere
Fremtiden byder uden tvivl på flere dygtige smykkedesignere som Susanne Friis Bjørner og Julie Sandlau. På trods af den hårde konkurrence på markedet for smykker, formår vi fra det lille land med knap 6 millioner indbyggere at gøre os bemærket på verdensscenen.

Danske smykkedesigneres succes skyldes tit og ofte vores øje for detaljen, det gennemgående fokus på god kvalitet og lækre materialer. Disse 3 elementer smelter sammen kombineret med innovation og tidens tendenser, og det skaber succes.

 

Business Direct Nyhedsbrev

Tilmeld dig nyhedsbrevet fra Business Direct og få virksomhedernes egne nyheder leveret direkte i din indbakke.

Får din virksomhed nok opmærksomhed?

Mangler dit produkt opmærksomhed fra den købedygtige kunde eller beslutningstager?

Læs mere om Business Direct

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen