Berlingske Business
BusinessDirect

Business Direct er en presseservice, der kan producere, distribuere samt eksponere din virksomheds pressemeddelelser. Har du spørgsmål om Business Direct kan du kontakte Christen Illemann på tlf. 2328 2207 eller cic@berlingskemedia.dk.

Blomster fungerer stadig i 2017!

Node Image Upload foto_til_business_direct

Om vi skal sige ’tak fordi…’ eller ’undskyld’ til én vi holder af, så kan blomster stadig noget helt særligt. Det er en urgammel gestus, at vi giver hinanden blomster. Man ved ikke præcist, hvornår vi som mennesker begyndte at give hinanden blomster – men det, at det endnu ikke er gået af mode, understreger blomsters vigtige betydning - også i en moderne verden anno 2017.

I takt med at vores forbrugsvaner ændrer sig, kommer der løbende nye forretningskoncepter og markedsspillere til, og her er blomsterverdenen langt fra en undtagelse. Inden for blomsterverdenen har vi igennem tiden gået fra selv at plukke de blomster, som vi ønskede at give til en, vi havde kær, til i langt højere grad at besøge vores lokale blomsterhandler. Her er det muligt, at udpege lige præcis de blomster vi ønsker, herefter bindes de sammen til en smuk og unik buket -  en trend der formentlig opstod, da vi begyndte at flytte væk fra landet og ind til byerne.

I byerne har mange travlt, og et behov for blomster på farten opstod. Et behov som f.eks. er blevet mødt af færdigbundne blomster på tankstationen eller i supermarkedet. Men udviklingen stopper ikke her! Over de sidste år er en større og større andel af blomsterhandlen nemlig gået online. Nu skal vi ikke længere bevæge os ud, for at glæde én vi holder af. Med få klik kan vi bestille en buket, hvor eksempelvis farveskalaen er selvvalgt. Og få timer efter vi har trykket ”godkend” til buket-bestillingen, bliver buketten leveret på modtagers dørmåtte. Aldrig har det været nemmere at glæde hinanden med blomster.

Digitalisering af blomsterhandlen har ikke kun gjort det nemmere, men også billigere. Det har åbnet for helt nye måder at købe blomster på. F.eks. lancerede Interflora i 2016 Posy, som kort fortalt er et blomsterabonnement på unikke buketter. Med en abonnementsløsning kan man nu altid have friske blomster i sit hjem. For nyligt kunne Dansk Supermarked meddele, at de har lanceret en ny, online blomsterportal med udenlandske færdigbundne blomsterbuketter.

Udvikling er godt, for det gør, at virksomheder skal holde sig skarpe på kundernes ønsker og behov. Men lad os i farten nu ikke glemme glæden ved duften i blomsterbutikker og de passionerede blomsterbindere, som vi så sjældent møder. Trods nye forbrugsmønstre og en stigende digitalisering af blomsterhandlen, holder Interflora fast i kerneværdierne: Lokalt med personlig kunderservice, høj kvalitet, florister og danske arbejdspladser i lokalområdet samt fleksibel levering samme dag ordren ryger afsted – værdier, som er motoren for alle nye forretningstiltag i deres stærke netværk af uddannede, danske florister.

Business Direct Nyhedsbrev

Tilmeld dig nyhedsbrevet fra Business Direct og få virksomhedernes egne nyheder leveret direkte i din indbakke.

Får din virksomhed nok opmærksomhed?

Mangler dit produkt opmærksomhed fra den købedygtige kunde eller beslutningstager?

Læs mere om Business Direct

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

Sampension fik en god start på året med relative høje investeringsafkast til kunderne. Samlet set gav Q1 et positivt afkast på 2,7 mia. kr. for alle investeringer – i samme periode sidste år var dette...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen