Del : SMS
BusinessDirect

Har du spørgsmål om Business Direct kan du kontakte Christen Illemann på tlf. 2328 2207 eller cic@berlingskemedia.dk eller besøge vores hjemmeside: www.publicimpact.dk.

Wellvita ser mod Kina

Node Image Upload Niels Bressendorff post.jpg

Den vestjyske e-handelsvirksomhed inden for kosttilskud, ønsker nu at sælge direkte til de kinesiske forbrugere, via nettet.

Den vestjyske e-handelsvirksomhed inden for kosttilskud, ønsker nu at sælge direkte til de kinesiske forbrugere, via nettet.

Inden for få måneder vil udvalgte naturmidler fra Wellvita kunne få plads i et salgsvindue, hvor millioner af kinesiske forbrugere lægger vejen forbi via deres computer, tablet og mobiltelefon. Handelsplatformen, der bærer navnet ULE, er styret af det kinesiske postvæsen, China Post.

Den helt specielle mulighed for at byde sig til på det kinesiske marked er opstået som en udløber af et velfungerende frimærkesamarbejde mellem China Post og PostNord Danmark.

"Der er tale om et fantastisk spændende marked for sådan nogen som os, der transporterer forsendelser. Imidlertid kan det også være et uoverskueligt marked for en mindre dansk virksomhed, der ofte ikke har indsigt i forbrugsvaner, sprog, kultur, økonomi og lovgivning, når det gælder Kina. Men i kraft af vores samarbejde med kineserne har vi skabt en nem og billig løsning, der kan være med til at styrke den danske e-handelseksport til Kina," fortæller Claus Madsen, chef for den internationale forretning i PostNord Danmark.

Initiativet, der bakkes op af Foreningen for Dansk Internet Handel, FDIH, samt Nordic- ChineseChamber of Commerce, NCCC, har resulteret i, at en mindre dansk erhvervsdelegation i øjeblikket er i Kina for se nærmere på det attraktive marked.

Med på turen er også repræsentanter for Esbjerg-virksomheden Wellvita, der i dag tilbyder mere end 30 naturprodukter, og har mere end 70.000 kunder. - Vi synes, det er et rigtig godt initiativ, som PostNord Danmark her har sat gang i. Vi har ikke selv erfaring med det kinesiske marked, men en del af vores produktsortiment, vil helt sikkert, være rettet mod mange kinesere. Og ved at koble os på projektet her, får vi afprøvet en spændende mulighed, uden at løbe nogen stor risiko, fortæller Niels Bressendorff, økonomiansvarlig i Wellvita.

300 millioner kinesere skønnes i dag at have en købekraft som en gennemsnitseuropæer, og Kina har allerede overhalet USA som verdens største internetøkonomi. Da der i marts 2014 blev afholdt e-handelskonferencen, talte Niels Bressendorff til de mere end 500 virksomheder der var repræsenteret. De lyttede alle meget interesseret til hvad Niels Bressendorff havde at fortælle, om bl.a. produktudviklingen i Wellvita. Den mere end 30 år lange historie der ligger bag virksomhedens udvikling og produktion, bygger på op mod en million tilgængelige studier af planter og urter fra hele verden. Det der optager de fleste der udbyder varer på nettet, er hvordan der skabes sikkerhed og tryghed for kunderne.

”Hos Wellvita betaler kunden altid først efter modtagelsen af varen, vores tryghed bygger på gensidig tillid. Der ud over har kunderne mulighed for at bestille langt de fleste produkter på en fordelagtig leveringsservice, hvilket betyder at varen lander direkte i postkassen igen, kort tid før forrige levering er brugt op. Det, der er meget vigtigt at pointere i denne forbindelse er, at kunderne altid kan melde denne service fra hvis de ønsker det. Vi har ingen krav om minimumskøb og alt køb er helt uden binding”, fortæller Niels Bressendorff.

FAKTA
Wellvita blev stiftet i 2010 af administrerende direktør Claus Toft Gleerup. Han er vokset op i en verden med kosttilskud. Allerede i 1974 grundlagde hans farfar den virksomhed, der skulle give Claus lyst til at fortsætte, og i 2010, udvikle det koncept der i dag bruges af mere end 70.000 glade kunder. Selvom Wellvita Aps. er en e-handelsbutik, er der ikke lang vej til den personlige service. Alene i Danmark betjenes de kunder der henvender sig telefonisk, af 25 kompetente medarbejdere i alderen 25-65 år.

Antal medarbejdere i alt: 52 Website samt kontorer i: Danmark, Sverige, Norge og Tyskland.

Business Direct Nyhedsbrev

Tilmeld dig nyhedsbrevet fra Business Direct og få virksomhedernes egne nyheder leveret direkte i din indbakke.

Får din virksomhed nok opmærksomhed?

Mangler dit produkt opmærksomhed fra den købedygtige kunde eller beslutningstager?

Læs mere om Business Direct

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.

Brandview produceres i tæt samarbejde med Public Impact, som er Berlingske Medias content marketing bureau. Læs mere om Public Impact og Brandview eller kontakt salgschef Suzie Hove på suzh@berlingskemedia.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

For under et år siden var olieprisen i frit fald. Hele verden holdt vejret og markederne skælvede af både glæde og gru. Men pludselig er der ingen, der taler om olie længere. Hør investeringsdirektør...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere