Del :
BusinessDirect

Wellvita ser mod Kina

Skriv kommentar

Den vestjyske e-handelsvirksomhed inden for kosttilskud, ønsker nu at sælge direkte til de kinesiske forbrugere, via nettet.

Inden for få måneder vil udvalgte naturmidler fra Wellvita kunne få plads i et salgsvindue, hvor millioner af kinesiske forbrugere lægger vejen forbi via deres computer, tablet og mobiltelefon. Handelsplatformen, der bærer navnet ULE, er styret af det kinesiske postvæsen, China Post.

Den helt specielle mulighed for at byde sig til på det kinesiske marked er opstået som en udløber af et velfungerende frimærkesamarbejde mellem China Post og PostNord Danmark.

"Der er tale om et fantastisk spændende marked for sådan nogen som os, der transporterer forsendelser. Imidlertid kan det også være et uoverskueligt marked for en mindre dansk virksomhed, der ofte ikke har indsigt i forbrugsvaner, sprog, kultur, økonomi og lovgivning, når det gælder Kina. Men i kraft af vores samarbejde med kineserne har vi skabt en nem og billig løsning, der kan være med til at styrke den danske e-handelseksport til Kina," fortæller Claus Madsen, chef for den internationale forretning i PostNord Danmark.

Initiativet, der bakkes op af Foreningen for Dansk Internet Handel, FDIH, samt Nordic- ChineseChamber of Commerce, NCCC, har resulteret i, at en mindre dansk erhvervsdelegation i øjeblikket er i Kina for se nærmere på det attraktive marked.

Med på turen er også repræsentanter for Esbjerg-virksomheden Wellvita, der i dag tilbyder mere end 30 naturprodukter, og har mere end 70.000 kunder. - Vi synes, det er et rigtig godt initiativ, som PostNord Danmark her har sat gang i. Vi har ikke selv erfaring med det kinesiske marked, men en del af vores produktsortiment, vil helt sikkert, være rettet mod mange kinesere. Og ved at koble os på projektet her, får vi afprøvet en spændende mulighed, uden at løbe nogen stor risiko, fortæller Niels Bressendorff, økonomiansvarlig i Wellvita.

300 millioner kinesere skønnes i dag at have en købekraft som en gennemsnitseuropæer, og Kina har allerede overhalet USA som verdens største internetøkonomi. Da der i marts 2014 blev afholdt e-handelskonferencen, talte Niels Bressendorff til de mere end 500 virksomheder der var repræsenteret. De lyttede alle meget interesseret til hvad Niels Bressendorff havde at fortælle, om bl.a. produktudviklingen i Wellvita. Den mere end 30 år lange historie der ligger bag virksomhedens udvikling og produktion, bygger på op mod en million tilgængelige studier af planter og urter fra hele verden. Det der optager de fleste der udbyder varer på nettet, er hvordan der skabes sikkerhed og tryghed for kunderne.

”Hos Wellvita betaler kunden altid først efter modtagelsen af varen, vores tryghed bygger på gensidig tillid. Der ud over har kunderne mulighed for at bestille langt de fleste produkter på en fordelagtig leveringsservice, hvilket betyder at varen lander direkte i postkassen igen, kort tid før forrige levering er brugt op. Det, der er meget vigtigt at pointere i denne forbindelse er, at kunderne altid kan melde denne service fra hvis de ønsker det. Vi har ingen krav om minimumskøb og alt køb er helt uden binding”, fortæller Niels Bressendorff.

FAKTA

Wellvita blev stiftet i 2010 af administrerende direktør Claus Toft Gleerup. Han er vokset op i en verden med kosttilskud. Allerede i 1974 grundlagde hans farfar den virksomhed, der skulle give Claus lyst til at fortsætte, og i 2010, udvikle det koncept der i dag bruges af mere end 70.000 glade kunder. Selvom Wellvita Aps. er en e-handelsbutik, er der ikke lang vej til den personlige service. Alene i Danmark betjenes de kunder der henvender sig telefonisk, af 25 kompetente medarbejdere i alderen 25-65 år.

Antal medarbejdere i alt: 52 Website samt kontorer i: Danmark, Sverige, Norge og Tyskland.

Får din virksomhed nok opmærksomhed?

Mangler dit produkt opmærksomhed fra den købedygtige kunde eller beslutningstager?

Læs mere om Business Direct

0 kommentarer

Seneste nyt

Mest læste

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld Tilmeld Afmeld Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

BrandView Hvad er BrandView?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.

Indhold under BrandView produceres i et tæt samarbejde mellem Berlingske Medias content marketing bureau og virksomheden, der er afsender på budskabet. Læs mere om BrandView eller kontakt os direkte på moas@berlingslemedia.dk.

Seneste Premium Se alle