Del : SMS SMS SMS
Business
BusinessDirect

Liberal spillelov har intensiveret konkurrencen online

SMS SMS SMS

Den danske spillelov blev per 1.1.2008 kraftigt liberaliseret, hvilket betød, at langt flere spillere rykkede ind på det danske marked indenfor sportsbetting og kasino m.fl. Konkurrencen er blevet særdeles intensiveret - og det kan mærkes, siger spillerne.

Før den 1.1.2008 havde Danske Spil monopol på det danske spilmarked, men dette blev blødt op, og aktører som Unibet, Bet365 og Ladbrokes var ikke sene til at rykke ind på det danske marked for kortspil, sportsbetting og lignende. Den liberale spillelov har virket efter hensigten i den forstand, at den danske hobbyspiller nu har langt flere lovlige alternativer at vælge imellem - men den har også gjort det til et svært erhverv at drive forretning:

Nicolai Kostakis driver dagligt forretning som formidler mellem hobbyspillere og spiludbydere og har derfor haft liberaliseringen helt tæt på kroppen:

"Vores position er blevet langt mere usikker i det regulerede marked, end den nogensinde var før lovgivningen, hvor opkøb af relevante aktører i markedet ikke forekom så ofte endda."

Opkøbene, Nicolai refererer til, forekom i stort tal i 2012. Unibet købte Bet24, Betsson Group opkøbte NordicBet og sådan fortsatte det hele vejen rundt. Det er dog ikke så skidt, at det ikke er godt for noget: "Skal der lidt positive afslutningsord på skal det nævnes, at lovgivningen også har medført et øget reklametryk i de store medier, hvilket - overordnet set - øger interessen for at spille på nettet."

Halfdan Timm, der beskæftiger sig med online markedsføring, har også lagt mærke til tendensen på egne websites.

"Liberaliseringen har gjort det mere tilgængeligt og mere stuerent at spille online, hvilket har fået flere i gang. Jeg er glad for at se, markedet har udviklet sig. Som spilleglad dansker har man i dag flere alternativer end nogensinde før, hvis man gerne vil spille på den næste Premier League-kamp."

Nicolai Kostakis anfører slutteligt, at den øgede konkurrence alt i alt er til fordel for spilleren. Flere spille på markedet betyder bedre muligheder og odds til slutbrugeren - den øgede konkurrence er samlet set at konkludere som en succes.

Får din virksomhed nok opmærksomhed?

Mangler dit produkt opmærksomhed fra den købedygtige kunde eller beslutningstager?

Læs mere om Business Direct

0 kommentarer

Seneste nyt

Mest læste

Business Direct Se alle

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld Tilmeld Afmeld Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

BrandView Hvad er BrandView?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.

Indhold under BrandView produceres i et tæt samarbejde mellem Berlingske Medias content marketing bureau og virksomheden, der er afsender på budskabet. Læs mere om BrandView eller kontakt os direkte på moas@berlingslemedia.dk.

Seneste Premium Se alle