Del : SMS SMS SMS
Business
BusinessDirect

Ny vindueshaspe holder tyvene ude af danske hjem

SMS SMS SMS

Virksomheden Lindrucker lancerer en ny stærk vindueshaspe, som er med til at holde tyvene ude af danske hjem. Haspen kommer på markedet efter, at ingen har udviklet på den lille dims i 150 år, trods dens betydning for en tyverisikker bolig

I disse dage rammer en ny og stærk vindueshaspe markedet, som resultatet af et godt udviklingsarbejde mellem iværksætter-virksomheden Lindrucker og opfinder og finmekaniker Jan Pedersen. Haspen er usædvanlig stærk og modstands dygtig overfor indbrud. Den er lavet af stål og konstrueret, så den ikke knækker. Den er monteret med store skruer og kan ikke underbores.

Traditionelle vindueshasper er lavet af støbt metal, kan knække på få sekunder og er hæftet i vinduets karm. Den nye haspe kan modstå indbrudsforsøg i over 11 minutter, hvor en almindelig haspe, som er det svageste punkt i et vindueskonstruktion, giver op på under 20 sekunder.

Vindueshasper er ikke blevet udviklet i 150 år

”Det er pudsigt, men vindueshasper er ikke blevet produktudviklet i omkring 150 år, selv om stort som småt i boligen er blevet redesignet gentagne gange. Med opfinderens afsæt og vores udviklingsarbejde står vi nu på markedet med en stærkere og mere sikker haspe end hidtil set.

Den er produceret i et tidssvarende dansk design fra designfirmaet NORM ARCHITECTS,” siger direktør Terkel Lind fra Lindrucker Aps.

Terkel Lind har selv oplevet indbrud i familiens hus en håndfuld gange, ligesom opfinder Jan Pedersen er kommet hjem til en gennemrodet lejlighed flere gange. Udgangspunktet er ikke til at tage fejl af. De har eftersøgt bedre produkter til at sikre hjemmet.

Opfinderrådgivningen bragte dem sammen

Opfinderrådgivningen på Teknologisk Institut har bragt de to sammen og bistået ved licens- og optionsaftalen indgået mellem virksomhed og opfinder.

Vindueshaspen sælges i udvalgte bygge- og boligmarkeder samt gennem Lindruckers samarbejdspartner Verisure. Den kan købes hos låsesmede og på Lindruckers webshop. Lindrucker har endvidere truffet aftaler med de største danske forsikringsselskaber, som anbefaler haspen til deres kunder.

”Vi ser desværre alt for tit, at tyve har for nem adgang til hjemmet pga. utidssvarende løsninger på døre og vinduer. I Alm. Brand synes vi godt om, at der udvikles produkter, der kan hjælpe kunderne med at passe godt på deres værdier. Lindruckers nye vindueshaspe er en af dem, der ved at ”forsinke” tyven i sit gøremål måske forhindrer indbrud” siger privatdirektør i Alm. Brand, Pia Holm Steffensen.

Lindrucker sendte sidste år Europas stærkeste vindueslås på markedet, der er testet på Teknologisk Institut og opfinder Jan Pedersens nye type vindueshaspe passer rigtig godt ind i konceptet, Safe Home Solutions.

”Da jeg så Jans prototype første gange, tænkte jeg, at den både var troværdig, stærk og effektiv. Den passer rigtig godt ind i vores ambition om at hjælpe danskerne til en tryggere hverdag i deres boliger med stærkere løsninger til at holde tyvene ude - i et design der passer til moderne boliger,” siger Terkel Lind.

Link til indbrudstest af vindueshasperne - her

Lindruckers hjemmeside- her -

Opfinderrådgivningens hjemmeside her 

Hent artiklen her.

Får din virksomhed nok opmærksomhed?

Mangler dit produkt opmærksomhed fra den købedygtige kunde eller beslutningstager?

Læs mere om Business Direct

0 kommentarer

Seneste nyt

Mest læste

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld Tilmeld Afmeld Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

BrandView Hvad er BrandView?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.

Indhold under BrandView produceres i et tæt samarbejde mellem Berlingske Medias content marketing bureau og virksomheden, der er afsender på budskabet. Læs mere om BrandView eller kontakt os direkte på moas@berlingslemedia.dk.

Seneste Premium Se alle