Del :
BusinessDirect

Stærkt panel endevender forretningsmuligheder med biomasse

Skriv kommentar

Landets fremmeste virksomheder og forskere mødes tirsdag den 18. december 2012 kl. 12.30- 16.30 til eftermiddagskonference på Teknologisk Institut i Taastrup.

Der er langt op til en involverende, aktiv og dynamisk masse debat om biomasse, når en række af de vigtigste biomasse-aktører herhjemme fra både det offentlige og det private sætter hinanden stævne på Teknologisk Institut i Taastrup og giver engagerende oplæg om det, de brænder for: Biomasse produktion og fremtidig anvendelse i energi, fødevarer og materialer (herunder kemikalier).

Debatten ledes af videns-journalist Ann Marker og stiller skarpt på, hvordan forskningsverdenen kan være til rådighed og fremme vækst hos SMV’er. Netop et konstruktivt offentligt-privat samarbejde indenfor biomasse med en aktiv vidensdeling kan bygge bro og skabe fremtidens forretningsmuligheder og dansk vækst især på eksportmarkederne.

Panelets deltagere giver hver max. 10 minutters oplæg, og så er ordet frit.  De mange paneldeltagere er mødt op for at udfordre hinanden og deltagerne i salen og søger blandt andet svar på, hvordan biomasse bliver en kommerciel forretning.

Nogle af de spørgsmål der vil blive adresseret er:

Hvordan kan forskningsverdenen være til rådighed og fremme vækst hos små og mellemstore virksomheder, hvis nu der skulle være nogle, der ønsker at gå videre med forretningstanker, der kommer frem på mødet?

Hvordan får vi så anvendt den store pool af viden til at øge eksporten?

Kan dette blive startskuddet på offentlige-private samarbejder?

Deltagelse er gratis, og tilmeldingsfristen er onsdag d. 12. december på dette link: www.teknologisk.dk/k45006

Programmet for eftermiddagskonferencen

12.00 - 12.30    Indskrivning - sandwich & vand

12.30 - 12.40    Velkomst v. Claus Felby, Visionen for Biomassen

12.40 - 13.45    10 minutters indlæg fra panelets deltagere:

BioRefining Alliance – Mission og aktiviteter v. Direktør Anne Grete Holmsgaard

Forskning i Danmark v. Professor Lene Lange, Aalborg Universitet

BioCrescentino - det første anlæg v. Science Manager Katja Salomon Johansen, Novozymes

Fyrtårne og Kina v. CTO Torben A. Bonde, BioFuelTechnology A/S Maabjerg Energy Concept v. Alan Lunde, Vestforsyning

Biowaste in Africa v. Senior Scientist Anne-Belinda Bjerre, Teknologisk Institut

13.45 - 14.00   Pause

14.00 - 15.00   10 minutters indlæg fra panelets deltagere:

Tanker for fremtiden v. CEO Jørgen Ballermann, Xergi

Højteknologifonden v. Direktør Carsten Orth Gaarn-Larsen

EUDP v. Kontorchef Morten Nordahl Møller

GUDP v. Sekretariatschef Anders Klöcker

Nye biomasseteknologier i en dansk energiforsyning v. Chefkonsulent Kristine van het Erve Grunnet, Dansk Energi

15.00 - 15.15    Glögg og æbleskiver

15.15 - 16.00    Masse debat med Ann Marker

16.00 - 16.30    Netværk

Kontakt for yderligere information:

Helle Greve Barslev, sekretariatsleder, Teknologisk Institut, Center for Idé & VækstTlf.  72220 2928 - E-mail. hgbv@teknologisk.dk

Får din virksomhed nok opmærksomhed?

Mangler dit produkt opmærksomhed fra den købedygtige kunde eller beslutningstager?

Læs mere om Business Direct

0 kommentarer

Seneste nyt

Mest læste

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld Tilmeld Afmeld Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

BrandView Hvad er BrandView?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.

Indhold under BrandView produceres i et tæt samarbejde mellem Berlingske Medias content marketing bureau og virksomheden, der er afsender på budskabet. Læs mere om BrandView eller kontakt os direkte på moas@berlingslemedia.dk.

Seneste Premium Se alle