Del : SMS

Retningslinjer for brug af Business Direct

Artiklen fortsætter under annoncen
Business Direct er Berlingskes presseservice, hvor din virksomhed har mulighed for at publicere pressemeddelelser på en række medieplatforme, herunder Business.dk, Berlingske Business og Berlingske Nyhedsbureau.

Business Direct varetages af Berlingske Medias content marketing bureau Public Impact. Morten Asmussen er direktør i Public Impact - Michael Friislund er ansvarlig for Business Direct.

Et abonnement på Business Direct giver som udgangspunkt mulighed for at distribuere 12 pressemeddelelser eller  produktnyheder om året, med mindre andet er aftalt med Public Impact.

Da pressemeddelelser publiceret igennem Business Direct rammer op i mod 2,1 million brugere og læsere, skal de opfylde nogle krav.

Generelle krav

Fælles for alt materiale på Business Direct er, at det skal opfylde generelle krav for eks. sprogbrug, formateringer og links.

  • Et abonnement på Business Direct er knyttet til den eller de virksomheder, som har tegnet abonnementet, og må ikke benyttes på vegne af andre virksomheder, herunder også datterselskaber, samarbejdspartnere, etc. med mindre andet er aftalt.
  • I alle meddelelser skal det fremgå tydeligt, hvem der er afsender.
  • Der skal holdes en ordentlig tone. Sproget må ikke være anstødene, ligesom det forventes, at sproget generelt er fornuftigt skrevet - en hurtig korrektur kan tage de fleste stave- og grammatikfejl.
  • Meddelelsen skal se ordentlig ud. Pas på dobbelt linjeskift, rubrikker, som hænger sammen med brødteksten etc. Editoren fjerner selv det meste formatering, men vær alligevel opmærksom, hvis du kopierer fra en anden kilde, eks. en PDF-fil eller et Word-dokument.
  • Overdrevent brug af links til SEO-optimering af andre hjemmesider, som tydeligt påvirker kvaliteten af pressemeddelelsen vil ikke blive godkendt. Hvis du er i tvivl, så hold dig til højst 3 links pr. meddelelse og højst et link til en specifik side. [1]
  • Et indlæg skal bestå af sammenhængende tekst for at blive publiceret.
  • Udråbstegn eller versaler må ikke bruges i overskriften
  • Indlæg, der har været publiceret en gang, kan ikke genpubliceres.
  • Indlæg på under 10 linjer publiceres ikke.
  • Job-opslag publiceres ikke.
  • Indlæg som kun indeholder link publiceres ikke.
  • Business Direct kan ikke bruges til at offentliggøre debatindlæg.

Pressemeddelelse eller produktnyhed?

Pressemeddelelse

En pressemeddelelse er defineret ved at være et aktuelt budskab, der er interessant og relevant for andre end afsenderen og som ikke er salgsorienteret eller begrundet med et tydeligt ønske om salg af virksomhedens produkter eller services.

Eksempler: Nye ordrer eller opgaver af betydelig størrelse, indgåelse af partnerskaber, køb/frasalg af virksomhed eller nye opkøb eller afhændelse af aktiviteter, fusioner, nye væsentlige investeringer, indtræden på nye markeder, ny strategi, nye personer på betydningsfulde ledelsesposter (bestyrelsesformand, direktion), herunder interview med denne omkring målsætninger.

En pressemeddelelse starter med at fortælle nyheden i en eller to sætninger. Derefter et citat fra hovedpersonen (typisk administrerende direktør eller anden beslutningstager), der underbygger, uddyber og forklarer årsagen eller effekterne af nyheden. I tilfælde af, at nyheden involverer andre aktører eller virksomheder, kan det være en fordel at inddrage kommentarer herfra i pressemeddelelsen.

Pressemeddelelser fra Business Direct vil blive formidlet videre på Business.dk og en række undersider - såvel som i nyhedsbreve fra Business Direct. Pressemeddelelser bliver også bragt i Berlingske Business Avis, ligesom det er muligt at få dem sendt ud med BNB til en stor del af landets medier.

For at blive godkendt som en pressemeddelelse, så skal længden være mindst 1.000 tegn. Der er ingen maksimal længde.

Produktnyheder

Som Business Direct-kunde har du også mulighed for at publicere produktnyheder, som ikke nødvendigvis opfylder vores krav for at være en pressemeddelelse.

En produktnyhed kan være en introduktionen eller relanceringen af et nyt produkt, afholdelse af et arrangement, event og lign. Produktnyheder må godt lede direkte eller indirekte til salg.

Alle pressemeddelelser og produktnyheder godkendes af Business Direct. Er du i tvivl, så skriv til ansvarlig for Business Direct, Michael Friislund på micfr@berlingskemedia.dk

Partsindlæg og lign.

Partsindlæg, holdningsbårne historier, debatstof, negativ omtale af andre virksomheder, personer etc. bliver ikke bragt på Business Direct. Har du en historie, som ikke opfylder kriterierne for hverken pressemeddelelser eller produktnyheder, men som du gerne vil have ud, så kontakt Michael Friislund på tlf.: 22533351, som kan hjælpe med at finde en løsning.

Hvis du ønsker hjælp med at rette, distribuere eller skrive pressemeddelelser, så kan du ligeledes tage fat i Michael Friislund på ovenstående kontaktoplysninger.

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.

Brandview produceres i tæt samarbejde med Public Impact, som er Berlingske Medias content marketing bureau. Læs mere om Public Impact og Brandview eller kontakt salgschef Suzie Hove på suzh@berlingskemedia.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

For under et år siden var olieprisen i frit fald. Hele verden holdt vejret og markederne skælvede af både glæde og gru. Men pludselig er der ingen, der taler om olie længere. Hør investeringsdirektør...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere