Del :
BusinessDirect

Svenskerne tæver kineserne i Danmark

Skriv kommentar

I Kina råder de over et kæmpe stort produktionsapparat, i Danmark er vi pavestolte af LEGO, mens Sverige er verdensberømte for blandt andet IKEA – og nu altså også LELO.

En hvor danske LEGO med deres klodsede legetøj primært henvender sig til børn og barnlige sjæle, så er svenske LELO helt ovre i den anden legetøjsgrøft.

Det verdensberømte svenske brand er nemlig førende på verdensplan indenfor udvikling og produktion af luksuriøst sexlegetøj henvendt til specielt kvinder og par, og helt specielt her i Danmark har LELO kæmpe succes.

Man senest kunne opleve på den netop overståede Nordic Erotic Sexmesse, der løb af stablen i Brøndby Hallen fra 3. – 6. april.

”Der produceres kun mere og mere sexlegetøj ude i østen, primært i Kina, men kun de færreste af disse produkter lever op til det niveau og standard, den danske forbruger anno 2014 forlanger af et stykke ordentligt sexlegetøj. Hvorfor man internt i branchen da også betegner mindre gode produkter, for nu at udtrykke det lidt mildt, som Kina-produkter.

Til gengæld så er danskerne vilde med sexlegetøj, der udvikles og produceres lige på den anden side af sundet, nemlig i Sverige.

Svenske LELO, der har været på banen med produktion af diverse typer af lækkert sexlegetøj siden 2003, evner igen og igen at komme op med nye og innovative produkter, der bliver populære verden over – og dette til trods for, at LELO’s priser helt klart ligger i den høje ende af skalaen”, forklarer produktansvarlig og medindehaver af Danmarks førende webshop med salg af sexlegetøj, Lovejoy.dk.

Der på den netop overståede Nordic Erotik Sexmesse i Brøndby Hallen havde kæmpe succes med deres udvalg af netop LELO-produkter.

Betaler gerne 1000 kroner for et godt produkt

”Af skade bliver man som bekendt klog, eller i hvert fald klogere, og personligt er jeg ret overbevist om, at rigtig mange danskere har ærgret sig over at bruge mange kroner på mindre gode Kina-produkter.

Hvorfor det i dag er blevet sådan, at man for det første tænker sig om mere end en gang, inden man køber sit nye stykke sexlegetøj.

For det andet, er vores erfaring, så bruger man her i 2014 gerne de ekstra kroner det koster for at få et produkt, der hvad angår både design og kvalitet er helt i top.

Lige som ens nye stykke sexlegetøj jo også gerne skal holde i gerne mange år fremover, og her er LELO’s produkter altså noget af det mest optimale, man i dag kan købe” fortsætter Stine Øster, der på messen i Brøndby oplevede en kæmpe interesse for det svenske legetøj.

”På messen solgte vi efter forholdene endda rigtig mange LELO-produkter, og når det kommer til salg af det svenske brand via nettet og i forbindelse med vores voksende homeparty-forretning, så peger pilen kun i en retning, nemlig opad.

En tendens, der har varet ved i nogle år, og slet ingen tvivl om, at vi danskere også i årene fremover i den helt store stil vil komme til at handle sexlegetøj i luksusklassen.

Og formentlig fortsat med LELO i den gul/blå førertrøje” slutter en smilende Stine Øster fra www.lovejoy.dk

Får din virksomhed nok opmærksomhed?

Mangler dit produkt opmærksomhed fra den købedygtige kunde eller beslutningstager?

Læs mere om Business Direct

Seneste nyt

Mest læste

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Business Nyhedsbrev

BrandView Hvad er BrandView?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.

Indhold under BrandView produceres i et tæt samarbejde mellem Berlingske Medias content marketing bureau og virksomheden, der er afsender på budskabet. Læs mere om BrandView eller kontakt os direkte på moas@berlingslemedia.dk.

Seneste Premium Se alle