Del :
BusinessDirect

Sød og nuttet sælger frækt voksenlegetøj

Skriv kommentar

Når det kommer til køb af sexlegetøj, så er den danske forbruger mere kræsen og kvalitetsbevidst end nogensinde tidligere – og fremadrettet bliver dette formentlig kun endnu mere udpræget.

De nye legetøjsprodukter, vi danskere går efter, skal for det første have opnået gode anmeldelser i både ind- og udlandet, være uden skadelige ftalater og have et lækkert og indbydende design – og så skal produkterne legetøjet kunne gøre tricket i sengen.

Hvis produktet så oven i købet kan placeres under kategorien sød og nuttet, når det gælder udseendet, så er helt specielt den danske kvinde for alvor hooked.

”Hvordan man end vender og drejer det, så er det klart vigtigste naturligvis, at det nye stykke sexlegetøj virker og fungerer efter hensigten.

Men som sælger af legetøjsprodukter til voksne bør man på ingen måde undervurdere, ved vi af erfaring, at dildoen og vibratoren også gerne skal have udseendet med sig – og i den forbindelse er sød og bedårende og nuttet altså en ret så væsentlig faktor, når den danske kvinde skal vælge og vrage.

Står valget fx imellem to nogenlunde lige gode vibratorer, så falder valget i 9 ud af 10 tilfælde på det produkt, der ser mest ”nuttet” ud”, forklarer Stine Øster, produktansvarlig og medindehaver af webshoppen med salg af sexlegetøj og homeparties med ditto, Lovejoy.dk.

Anden, kaninen og snemanden

”Et af de første og fortsat bedste eksempler på dette, er en lille, gul badeand, der minder mere om et stykke babylegetøj end en vibrator henvendt til hende.

Da den lille, gule and med de store og blå øjne for snart mange år siden blev lanceret, blev den med det samme et kæmpe hit verden over – og her er endda ikke engang tale om et produkt, der er specielt fantastisk eller effektivt. For nu at være helt ærlig!

Men vibrator-anden ser sød og nuttet ud og ligner umiddelbart ikke et stykke sexlegetøj, og det sælger altså stort.

Et par andre gode og mere nutidige eksempler på samme, er klitoris-vibratorerne Iroha fra japanske Tenga og The Bunny fra producenten Odeco, henholdsvis en lille vibrator-snemand og en vibrator-kanin med store ører, der begge sælger ekstra godt.

Og ja, det er da også et par gode og effektive produkter, der evner, hvad de nu engang skal evne, men var det ikke for det søde og nuttede, så ville produkterne aldrig have solgt i så stort et antal, som de nu engang gør” fortsætter Stine Øster, der ikke kun oplever denne tendens i forbindelse med salg af sexlegetøj via nettet.

Også Lovejoy.dk’s mindre hær af kørende konsulenter, der valfarter rundt i alle afkroge af landet og afholder såkaldte dildoparties, primært for selskaber bestående af kvinder, kan i høj grad tale med om, at de mere søde og nuttede produkter sælger.

”Kaninen, The Bunny, for nu blot at tage et meget aktuelt eksempel, går som varmt brød – og ja, det er da en god vibrator, men havde produktet mere lignet en almindelig vibrator, så havde interessen for The Bunny slet ikke været så overvældende” slutter medindehaver af Lovejoy.dk, Stine Øster, der er overbevist om, at trenden med det søde og nuttede henvendt til hende kun vil tage til i årene, der kommer.

Får din virksomhed nok opmærksomhed?

Mangler dit produkt opmærksomhed fra den købedygtige kunde eller beslutningstager?

Læs mere om Business Direct

Seneste nyt

Mest læste

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Business Nyhedsbrev

BrandView Hvad er BrandView?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.

Indhold under BrandView produceres i et tæt samarbejde mellem Berlingske Medias content marketing bureau og virksomheden, der er afsender på budskabet. Læs mere om BrandView eller kontakt os direkte på moas@berlingslemedia.dk.

Seneste Premium Se alle