Del : SMS SMS SMS
Business
BusinessDirect

Kondomet er blevet opgraderet til sexlegetøj i sig selv

SMS SMS SMS

Man kan sagtens ”lokke” danskerne, unge som ældre, til at benytte kondom, men så skal gummi-produktet helst også være frækt og festligt eller på en tredje eller fjerde facon kunne tanden mere end beskytte imod seksuelt overførte sygdomme og uønsket graviditet.

Dette oplever Danmarks førende webshop med salg af alle typer af sexlegetøj, Lovejoy.dk, i kun højere og højere grad. Hvorfor det på mange måder selvfølgelig kun er rigtig godt, at kondomer i dag er meget mere end et produkt til beskyttelse.

”Vi sælger en hel del kondomer, og tendensen er helt klart, at kunderne primært køber de kondom-typer, der er frække og festlige, er selvlysende, har duft og/eller smag, er smurt med bedøvende creme, er ultratynde osv.

Mere almindelige kondomer, der ”blot” evner at beskytte, dem er der generelt ikke det store salg i”, forklarer Stine Øster, medindehaver og produktansvarlig hos webshoppen med salg af sexlegetøj, Lovejoy.dk, hvor fx kondomet Wingman, der via en lille plastik-gadget kan påføres med en hånd af den selv mest nervøse og fumlefingrede, også sælger stort.

Kondomer er også sexlegetøj

”Vores helt klare oplevelse er, at kondomet af kun flere og flere danskere købes og opleves som et stykke sexlegetøj i sig selv – hvor det beskyttende element måske først kommer i anden eller tredje række. Hvis det da overhovedet betyder noget!

Selv faste par, der ellers ikke har behov for at beskytte sig, ynder at købe diverse former for kondomer, der kan bidrage til at krydre sexlivet yderligere – og jo større efterspørgsel, der nu engang bliver på kondomer, ”der kan noget mere”, jo flere typer af skægge, festlige og mere alternative produkter i genren kommer der selvfølgelig også på markedet”, fortsætter Stine Øster, der overhovedet intet har imod at sælge de mere farverige og legevenlige kondomer.

Blot kvaliteten naturligvis er 100 procent i orden.

”Om kondomet kan lyse i mørke, smager af jordbær eller kan påføres med den ene hånd bundet på ryggen, så er klart vigtigst for os i detailledet naturligvis, at produktet beskytter efter forskrifterne. At det beskyttende element for de fleste brugere så ryger mere i baggrunden i forhold til at lege og eksperimentere under sex og onani, er så en helt anden sag.”

En helt tredje og fjerde type af kondom, der mere end beskytter, som også sælger stort, er de ultratynde kondomer, hvor manden har meget svært at mærke, at han overhovedet har kondomet på. Ligesom kondomer smurt indvendig med let bedøvende creme henvendt primært til ekstra følsomme mænd, også sælger ret godt.

”Selvfølgelig fører shoppen også helt almindelige kondomer, der ”udelukkende” evner at beskytte ham og hende, men den danske kondom-bruger vil bogstaveligt talt gerne have det noget mere farverigt, hvis det endelig skal være.

Og formentlig, er vores bedste bud, bliver dette forbruger-ønske kun endnu mere udpræget i årene, der kommer – og kun producenternes fantasi, der ofte er stor, sætter reelt grænsen for, hvordan fremtidens kondomer skal kunne evne og rent fysisk kommer til at se ud, slutter Stine Øster fra webshoppen med salg af sexlegetøj.

Får din virksomhed nok opmærksomhed?

Mangler dit produkt opmærksomhed fra den købedygtige kunde eller beslutningstager?

Læs mere om Business Direct

0 kommentarer

Seneste nyt

Mest læste

Business Direct Se alle

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld Tilmeld Afmeld Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

BrandView Hvad er BrandView?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.

Indhold under BrandView produceres i et tæt samarbejde mellem Berlingske Medias content marketing bureau og virksomheden, der er afsender på budskabet. Læs mere om BrandView eller kontakt os direkte på moas@berlingslemedia.dk.

Seneste Premium Se alle