Del :
BusinessDirect

Grønt sexlegetøj vokser i Danmark

Skriv kommentar

”Senest oplevede vi en kæmpe interesse for ”grønt og sikkert sexlegetøj” på Nordic Erotic messen i Brøndby Hallen. Så tendensen her i Danmark går uden tvivl i retning af, at kun flere og flere forbrugere af diverse typer af sexlegetøjsprodukter i høj grad går op i, at deres kommende produkter ikke kun er lækre og effektive.

Der skal også være en garanti for, at produktet er så grønt og sikkert som muligt” forklarer Stine Øster, produktansvarlig og medindehaver af Danmarks førende webshop med salg af sexlegetøj til ham, hende og parret, www.lovejoy.dk

”Da det indimellem kan være lidt svært for os i detailledet at være helt sikre på, at de produkter, vi nu engang sælger videre til danskerne nu engang er, hvad vi betegner som grønt sexlegetøj, altså helt uden skadelige ftalater, så valgte vi på egen hånd og regning at gå i krig med projekt ”Sikkert Sexlegetøj”.

En certificeret sikkerhed fremadrettet for, hvis produktet har opnået det grønne sikkerhedsstempel, at man roligt kan erhverve sig legetøjet – og heldigvis har allerede det vist sig, at langt de fleste producenter og forbrugere i høj grad er interesseret i en sådan sikkerheds-certificering”, fortsætter Stine Øster, der i løbet af de fire dage, hun med Lovejoy.dk var på erotikmessen i Brøndby Hallen, fik rigtig mange spørgsmål om lige netop sikkerhed.

Danske forbrugere tænker sundhed

”Generelt, er vores oplevelse her i firmaet, så er vi danskere på ingen måde ligeglade med, hvad vi bruger vores penge på. Og vi betaler også gerne lidt ekstra, i hvert fald når det kommer til sexlegetøj, for at få lækre og med garanti effektive og langtidsholdbare produkter.

Specielt hvis der samtidig er sikkerhed og garanti for, at produkterne ikke er skadelige for kroppen – og den tendens bliver kun mere og mere udpræget”.

Rigtig mange af de førende producenter af sexlegetøj verden over har allerede meldt sig under de danske ”Sikkert Sexlegetøj” faner ved at underskrive det grønne certifikat der sikrer og forsikrer, at vedkommende producents produkter er helt uden skadelige ftalater.

Men da kun flere og flere producenter, da salget af sexlegetøj de senere år er eksploderet, kommer til – og hvoraf en del af disse er lidt mere uldne i kanten, så vil kampen for ”grønt sexlegetøj” formentlig aldrig helt blive lagt i graven.

”Når man ikke selv producerer, som Lovejoy.dk ikke gør, så må man gå andre veje for at sikre både sig selv og de kunder, der nu engang handler hos en – og et af de væsentligste redskaber til dette er helt klart blevet ”Sikkert Sexlegetøj.

For skulle det alligevel vise sig, at et produkt ikke helt lever op til de standarder, den danske forbruger ønsker og går efter, så har vi nu noget helt konkret at holde producenten op på.

Desuden ønsker ingen jo negativ omtale – og intet er så negativt som at blive hængt ud i medierne for, at ens produkter afgiver skadelige stoffer”, slutter Stine Øster, der sammen med ægtemanden, Lennart, hun driver www.lovejoy.dk sammen med, står bag sikkerheds-initiativet www.sikkert-sexlegetoej.dk

Får din virksomhed nok opmærksomhed?

Mangler dit produkt opmærksomhed fra den købedygtige kunde eller beslutningstager?

Læs mere om Business Direct

0 kommentarer

Seneste nyt

Mest læste

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld Tilmeld Afmeld Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

BrandView Hvad er BrandView?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.

Indhold under BrandView produceres i et tæt samarbejde mellem Berlingske Medias content marketing bureau og virksomheden, der er afsender på budskabet. Læs mere om BrandView eller kontakt os direkte på moas@berlingslemedia.dk.

Seneste Premium Se alle