Del :
BusinessDirect

Netbutikkernes jul – udsigt til rekord efter sløv start

Skriv kommentar

”November var meget stille, til gengæld ligger december 100 pct. over sidste år!”

Sådan skriver et af FDIHs medlemmer i en kommentar i årets undersøgelse af julehandelen set fra netbutikkernes side.

3 ud af 10 netbutikker har haft en omsætningsfremgang på over 50 pct. i forhold til julesalget sidste år, og enkelte melder om stigninger på over 100 pct., altså en fordobling. Mere end halvdelen (60 pct.) ligger markant over julesalget i 2011 (fra 6 pct. til +50 pct.).

Undersøgelsen er foretaget i dagene 17.-19. december blandt FDIHs medlemmer.

”Vi ser frem til endnu en fantastisk jul, hvor mindst halvdelen af danskerne køber én eller flere gaver på nettet. Det kan mærkes i netbutikkerne med udsigt til endnu en rekordjul, og så kan det mærkes hos dem, der bringer pakkerne ud. Meldinger fra både Post Danmark og GLS viser, at de har deres travleste jul nogensinde, og omsætningen på Dankort ligger også højere i år, ” siger administrerende direktør Annette Falberg, FDIH, Foreningen for Dansk Internet Handel:

”Skarpe netbutikker, sikre betalingsmuligheder og ikke mindst flere muligheder for at få leveret pakkerne, præcist som det passer kunden, styrker nethandlen her op til jul. I år er vi derfor rigtig glade for den ekstra udbringningsdag på lørdag den 22. december og muligheden for at afhente pakker Lillejuleaften på posthusene.”

Det kolde vejr og sneen i begyndelsen af december har især haft en positiv effekt for de netbutikker, der sælger vintertøj.

Vi sælger vinterudstyr, og når vinteren rammer i december som i år, vil det have stor indflydelse. Vi har solgt 20-30 pct. mere, når december er overstået.” skriver en af netbutikkerne i undersøgelsen.

Dansk e-handelsanalyses friske tal fra 4. kvartal viser, at legetøj, gavekort, tøj og bøger er blandt favoritterne, når danskerne køber julegaver på nettet.  De begrunder gavekøb på nettet med, at de kan finde de helt præcise gaver, som modtagerne ønsker sig, og fordi det sparer tid og penge.  Endelig slipper man for trængsel i butikkerne.

Får din virksomhed nok opmærksomhed?

Mangler dit produkt opmærksomhed fra den købedygtige kunde eller beslutningstager?

Læs mere om Business Direct

0 kommentarer

Seneste nyt

Mest læste

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld Tilmeld Afmeld Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

BrandView Hvad er BrandView?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.

Indhold under BrandView produceres i et tæt samarbejde mellem Berlingske Medias content marketing bureau og virksomheden, der er afsender på budskabet. Læs mere om BrandView eller kontakt os direkte på moas@berlingslemedia.dk.

Seneste Premium Se alle