Del :
BusinessDirect

E-handelsanalyse: De unge handler hyppigere på nettet

Skriv kommentar

De unge handler hyppigere på nettet, og de har flyttet deres handelsfrekvens fra typisk en til to gange om måneden til overvejende tre til fire gange om måneden i tredje kvartal 2012 i forhold til samme kvartal sidste år. Det viser Dansk E-handelsanalyse for det seneste kvartal.

Der er dog blevet færre storshoppere, men det er blandt børnefamilier, at de oftest findes, hvor 13 procent handler seks eller flere gange om måneden.

Danskerne har styr på cookies

Som noget nyt har Dansk e-handelsanalyse fokuseret på danskernes kendskab til cookies på nettet.

To ud af tre danske forbrugere har styr på, hvad de små tekstfiler er for nogle størrelser, og cirka halvdelen af dem har af samme årsag ændret deres browser-indstillinger.

Sjældne impulskøb - men masser af planlægning ved e-handel

Da forbrugerne, som regel ved, hvad de er på jagt efter ved nethandel, så er det mindre end hver 10. dansker, der vurderer at deres seneste køb på nettet var et "impulskøb".

Man ved, hvad man går efter, så 8 ud af 10 beslutter sig ret hurtigt for købet, og det er kun de færreste, der bruger mere end et par dage til at overveje, om de nu også vil købe varen.

Endelig holder man sig til nettet, når det gælder sammenligning af priser og varer, hvor kun 11 procent har besøgt en butik, inden de købte varen på nettet. Besøget i en fysisk butik handler i vid udstrækning om at se og mærke varen og få rådgivning. Endelig har fire ud af ti foretaget besøget for at sammenligne priser og vilkår.

Får din virksomhed nok opmærksomhed?

Mangler dit produkt opmærksomhed fra den købedygtige kunde eller beslutningstager?

Læs mere om Business Direct

0 kommentarer

Seneste nyt

Mest læste

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld Tilmeld Afmeld Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

BrandView Hvad er BrandView?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.

Indhold under BrandView produceres i et tæt samarbejde mellem Berlingske Medias content marketing bureau og virksomheden, der er afsender på budskabet. Læs mere om BrandView eller kontakt os direkte på moas@berlingslemedia.dk.

Seneste Premium Se alle