Del : SMS
Berlingske Business
BusinessDirect

Har du spørgsmål om Business Direct kan du kontakte Christen Illemann på tlf. 2328 2207 eller cic@berlingskemedia.dk eller besøge vores hjemmeside: www.publicimpact.dk.

Ford tager surfboardet under armen i ny kampagnefilm

Node Image Upload Bitchslap-Magazine-Oh-Dawn-Ford-960x400.jpg

I sidste uge offentliggjorde Ford Danmark en ny kampagne i forbindelse med lanceringen af den nye Ford Transit-model. Ford har indledt et samarbejde med Oh Dawn, der består af en gruppe unge ...

I sidste uge offentliggjorde Ford Danmark en ny kampagne i forbindelse med lanceringen af den nye Ford Transit-model. Ford har indledt et samarbejde med Oh Dawn, der består af en gruppe unge iværksættere, der producerer deres egne surfboards på et lille værksted midt i Købehavn. Sammen med Bitchslap Magazine har Ford skabt en film om de unge håndværkere og deres passion. Kampagne-filmen har på mindre end en uge fået over 52.000 views på YouTube og Vimeo og over 1.000 shares på Facebook.

Den moderne håndværker
Kampagnen skal være med til at nuancere danskernes opfattelse af håndværkerfaget, og Ford Danmark vil tilmed favne bredere end den gængse målgruppe, som varebiler traditionelt kommunikeres til. Formålet er at sætte fokus på både de traditionelle håndværk, men ligeså meget de mere skæve, sjove og nye håndværk.

Flere og flere unge søger mod håndværkeruddannelser, og hos Ford hilser man især de mindre erhverv velkommen: ”Vi tror, at det er en rigtig sund samfundstendens at flere unge søger mod håndværkerfag. Den nye generation af håndværkere er ekstremt kreative, entreprenante og har et inspirerende drive”, udtaler pressechef Lene Dahlquist.

En ny samfundstendens
Formålet med kampagnen er ifølge Ford, at vise danskerne at håndværkere findes i mange variationer og ikke nødvendigvis stemmer overens med de fordomme vi ofte har om dem.

Marketingchef hos Ford, Tom Maxmølris, forklarer: ”Håndværker-kategorien er en utrolig bred målgruppe at arbejde med. Vi vil gerne i dialog med alt fra bryllupsmusikere på Christianshavn til Cupcake-konditorer fra Lolland”.

Et samarbejde er således igangsat med surfboard designerne fra Oh Dawn, og dette har resulteret i en nuanceret fortælling om den moderne håndværker. Ford har udlånt en Ford Transit Custom til surfer-drengene; for som de siger: ”Det er svært for os at pege på en mere relevant samarbejdspartner end Ford, da en varebil er essentiel for vores arbejde”, udtaler Mathias fra Oh Dawn.

Se filmen om Oh Dawn drengenes passion

 

Business Direct Nyhedsbrev

Tilmeld dig nyhedsbrevet fra Business Direct og få virksomhedernes egne nyheder leveret direkte i din indbakke.

Får din virksomhed nok opmærksomhed?

Mangler dit produkt opmærksomhed fra den købedygtige kunde eller beslutningstager?

Læs mere om Business Direct

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere