Del :
BusinessDirect

Mikrolegater skal styrke unge iværksættere

Skriv kommentar

En ny mikrolegatordning skal sikre, at flere studerende ser iværksætterlivet som en mulig karrierevej. Fonden for Entreprenørskab – Young Enterprise står i samarbejde med Rådet for Teknologi og Innovation bag den nye ordning kaldet Mikrolegater, som skal gøre iværksætterlivet mere attraktivt og øge mulighederne for innovative studerende.

Ordningen er netop sat i gang, og der er afsat 2,3 millioner kroner til mikrolegater i 2014. De studerende kan enten søge om et legat til at dække de tidligste omkostninger ved virksomhedsopstart, eller nå skridtet videre med deres forretningsidé, hvis de allerede har et CVR nummer. 

- Unge fra videregående uddannelser har et stort potentiale for at starte vækstvirksomheder. Men ofte er det manglende finansiering i selve opstartsfasen, der forhindrer dem i at gå i gang. Med mikrolegat-ordningen får de studerende en unik mulighed for at få finansiering fra starten, og det skulle gerne resulterer i flere levedygtige virksomheder, siger Christian Vintergaard, adm. direktør for Fonden for Entreprenørskab – Young Enterprise.

Projektet bygger videre på gode erfaringer fra et tidligere pilotprojekt, som har hjulpet flere studenteriværksættere med at gå fra idé til egentlig virksomhed.

Får din virksomhed nok opmærksomhed?

Mangler dit produkt opmærksomhed fra den købedygtige kunde eller beslutningstager?

Læs mere om Business Direct

0 kommentarer

Seneste nyt

Mest læste

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld Tilmeld Afmeld Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

BrandView Hvad er BrandView?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.

Indhold under BrandView produceres i et tæt samarbejde mellem Berlingske Medias content marketing bureau og virksomheden, der er afsender på budskabet. Læs mere om BrandView eller kontakt os direkte på moas@berlingslemedia.dk.

Seneste Premium Se alle