Del : SMS SMS SMS
Business
BusinessDirect

Boligsurfing hitter i påsken

SMS SMS SMS

En opgørelse af påskens trafik på edc.dk viser, at påsken for rigtig manges vedkommende er blevet brugt på boligsurfing på nettet.

Den netop forgangne påske viser en bemærkelsesværdig stigning på 87 % i antallet af individuelle besøgende på edc.dk sammenlignet med de fem påskedage i 2013. Det svarer til, at ikke færre end 471.208 personer har klikket sig ind på edc.dk i påsken 2014. I løbet af påskens fem dage er der blevet klikket på en boligsag i alt 856.548 gange, hvilket udgør en stigning på 16 % i forhold til året før. Med for øjeblikket 18.000 boliger til salg hos EDC betyder det, at der i påsken i gennemsnit er blevet kigget 47 gange på hver enkelt boligsag. Folk kigger i gennemsnit på tre boliger.

- Den voldsomme stigning i antallet af besøgende på edc.dk viser, at der er langt flere aktive købere på markedet, siger kommunikationskonsulent i EDC, Lisbet Fibiger. Det er klart, at folk i dag bruger mere tid på nettet - særligt, når de holder fri, men det forklarer ikke en stigning på 87 % alene.

Hos EDC har man ved udgangen af første kvartal 2014 kunnet notere en fremgang i boligsalget på omkring 16 % i forhold til samme periode sidste år. Sammenholdt med det kraftigt øgede antal klik på edc.dk lover det godt for den kommende sæson.

- For ejendomsmæglere er påsken som regel startskuddet til den halvdel af året, hvor der sælges flest boliger. Påsken er et godt tidspunkt for kunderne til at sondere terrænet, og den øgede aktivitet på edc.dk bliver på den måde et forvarsel om et højere handelsniveau hen over sommeren. Om den prognose holder stik, kan vi dog først aflæse om et par måneder, siger Lisbet Fibiger, EDC.

Edc.dk er for femte år i træk Danmarks mest besøgte boligsite med i gennemsnit 2,8 mio. besøgende om måneden. Påskens opsving på edc.dk viser dels, at der er flere købere på markedet men også, at kunderne i stadigt større omfang benytter de digitale platforme til boligsøgning.

- Vi kan endnu ikke måle, om det stigende antal besøgende på edc.dk denne påske fører til flere faktiske bolighandler, men kombinerer vi tallene med de forbedrede salgstal fra første kvartal 2014 er der bestemt grund til at være optimistisk, siger kommunikationskonsulent i EDC, Lisbet Fibiger.

Får din virksomhed nok opmærksomhed?

Mangler dit produkt opmærksomhed fra den købedygtige kunde eller beslutningstager?

Læs mere om Business Direct

0 kommentarer

Seneste nyt

Mest læste

Business Direct Se alle

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld Tilmeld Afmeld Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

BrandView Hvad er BrandView?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.

Indhold under BrandView produceres i et tæt samarbejde mellem Berlingske Medias content marketing bureau og virksomheden, der er afsender på budskabet. Læs mere om BrandView eller kontakt os direkte på moas@berlingslemedia.dk.

Seneste Premium Se alle