Berlingske Business
BusinessDirect

Har du spørgsmål om Business Direct kan du kontakte Christen Illemann på tlf. 2328 2207 eller cic@berlingskemedia.dk eller besøge vores hjemmeside: www.publicimpact.dk.

Connect Media

Søgemaskineoptimering er i løbet af de sidste 10 års tid blevet et af de vigtigste områder inden for online markedsføring- og et område der i kraft af internettets større andel i salget også et område, der har fået større og større indflydelse på de danske virksomheders omsætning.

Virksomhedens website er i dag den vigtigste salgskanal for langt de fleste brancher, hvor telefonbogen, flyers og avisannoncer er udskiftet med mere effektfulde markedsføringskanaler, der alle leder til websitet.

Forbrugernes adfærdsændringer efter internettets udbredelse, har skabt et nyt kapløb hos virksomhederne, hvor det i dag primært handler om at være synlig på internettet nøjagtigt der, hvor de købsmotiverede segmenter af målgruppen befinder sig.

I Danmark er det på Google, som omkring 90% vælger at anvende, når de søger efter produkter og serviceydelser samt information.
Den enorme markedsandel af søgningerne i Danmark, gør Google til det vigtigste sted, at opnå høj relevant synlighed og dermed høje placeringer på de søgefraser og søgeord, de købsmotiverede forbrugere anvender.

Forskellen på en topplacering i Google og ingen, har meget ofte enorm stor indflydelse på en virksomheds omsætning- og er den markedsføringskanal, der skaber bedst ROI kontra det investerede beløb.

Google optimering – en vigtig faktor for synlighed
Google gennemgår hver dag flere millioner hjemmesider og placerer dem i deres søgeresultater ud fra komplicerede algoritmiske beregninger, hvor mere end 200 forskellige signaler anvendes til, at bestemme relevansen for hver søgning.

Algoritmerne holdes hemmelige og ændres mange 100 gange om året, så misbrug mindskes og det vanskeliggøres at gennemskue, hvilke signaler, der anvendes og hvordan de vægtes.

Optimeres en virksomheds hjemmeside korrekt, så den udsender de helt rigtige signaler, vil den i løbet af en overskuelig tidshorisont blive placeret meget højt i søgeresultaterne og modtage massiv relevant trafik, der kan måles direkte på bundlinjen.

Connect media arbejder med SEO optimering
De komplicerede algoritmer kræver mange års praktisk erfaring at gennemskue og kun ganske få virksomheder i Danmark besidder den interne know-how det kræver, at optimere en hjemmeside, så den hurtigt bliver placeret højt i søgningerne på Google – og bliver der.

Hos Connect Media har vi arbejdet med søgemaskineoptimering og online markedsføring i mere end 10 år og gennem et hav af website tests opbygget den nødvendige ekspert viden, der muliggøre, at vi både billigt og effektivt, kan optimere en hvilken som helst virksomheds website, så det bliver placeret højt i Googles søgeresultater på de helt rigtige søgninger.

Vi tilbyder komplette forløb, hvor vi efter grundige analyser optimerer de områder af websitet, der ikke udsender de korrekte signaler og sørger for vigtige solide stærke links, der samlet set vil skabe grundlag for de gode høje placeringer.

Bred online synlighed er vigtig
Topplaceringer i Google er den billigste vej til vækst, men det er vigtigt ikke kun at være synlig i Google – men på hele internettet.

Her tilbyder Connect Media en samlet digital strategi, hvor vi anvender de mest effektive kanaler inden for online markedsføring.

Alt efter virksomhedstype, branche og produkt/service, vil der være forskellige muligheder for, at opnå omsætning og vækst ved at udnytte online annoncering f.eks. på de sociale platforme, store niche portaler og andre trafikknudepunkter inden for nichen.

Den mest effektive strategi vil typisk være en kombination af både søgemaskineoptimering og online annoncering, der i synergi med offline markedsføring kan skabe resultater på højt niveau.

Læs eventuelt mere om SEO her

Mere fra Connect Media

Seneste nyt

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen