Del : SMS
Berlingske Business
BusinessDirect

Har du spørgsmål om Business Direct kan du kontakte Christen Illemann på tlf. 2328 2207 eller cic@berlingskemedia.dk eller besøge vores hjemmeside: www.publicimpact.dk.

Canon rykker frem på Interbrands Best Global Green Brands-liste

Canon, verdensførende inden for imaging-løsninger, er rykket frem til 26. plads på den seneste Interbrand Best Global Green Brands-liste og placeres dermed fire pladser højere end sidste år. ...

Canon, verdensførende inden for imaging-løsninger, er rykket frem til 26. plads på den seneste Interbrand Best Global Green Brands-liste og placeres dermed fire pladser højere end sidste år. Interbrand-rapporten fremhæver Canons implementering af bæredygtige praksisser i 2012, herunder reduktionen af CO2-udledningen i hele produktlivscyklusser med næsten tre gange virksomhedens mål og indsamlingen af 310.000 ton brugte tonerpatroner verden over siden 1990, hvilket har medført en reduktion i CO2-udledningen med næsten 450.000 ton og undgået behovet for at anskaffe 201.000 ton nye ressourcer.

Den årlige Interbrand Best Global Green Brands-rapport er baseret på kundeundersøgelser, som er udviklet til at måle forskellen mellem et varemærkes miljøindsats og kundernes opfattelse af denne indsats.

I Canons tilfælde er denne opfattelse blevet forbedret væsentligt, og "Gap Scoren" er mindsket fra 6,56 i 2013 til 3,8 i år.

Pia Mai, Sustainability, Quality & Product Safety Specialist, Canon Denmark, fortæller: ”Vores engagement i bæredygtighed hjælper os med at tilføre værdi til kunderne, så de kan opfylde deres egne forretnings- og bæredygtighedsmål. At sætte folk i stand til at indfange, dokumentere og optage verden omkring dem knytter os sammen med samfundet.”

”Bæredygtighed er en strategisk nødvendighed for Canon, hvilket også er dybt forankret i vores virksomhedskultur, vores strategi, og måden vi driver virksomhed på. Vores tilgang tager udgangspunkt i Canons globale virksomhedsfilosofi, Kyosei, et japansk ord, som betyder ”at leve og arbejde sammen til fælles bedste”.”

Kun virksomheder, som er med på Interbrands årlige Best Global Brands-liste, kommer i betragtning til Best Global Green Brands-rapporten. For at blive blandt top 50 Best Global Green Brands skal organisationer klare sig godt både hvad angår bæredygtighed og kundernes opfattelse af det.

Business Direct Nyhedsbrev

Tilmeld dig nyhedsbrevet fra Business Direct og få virksomhedernes egne nyheder leveret direkte i din indbakke.

Får din virksomhed nok opmærksomhed?

Mangler dit produkt opmærksomhed fra den købedygtige kunde eller beslutningstager?

Læs mere om Business Direct

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

På trods af store udfordringer med infrastrukturen i mange af de store byer har et partnerskab mellem det offentlige og private længe været en sovende kæmpe.Hør Sampensions direktør Hasse Jørgensen fo...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere