Del :
BusinessDirect

7 gode råd til online pressemeddelelser

Skriv kommentar

En god pressemeddelelse engagerer sine læsere. Glem det hurtige salg og overvej, hvilken værdi din pressemeddelelse skal have for din målgruppe. Business Direct har lavet 7 råd til at skrive en god pressemeddelelse, som både kan skabe flere kliks og større engagement.

1. Rubrikken skal målrettes Business.dk

Pressemeddelelser fra Business Direct offentliggøres på Business.dk, hvorfra den primære trafik kommer. Derfor er det vigtigt, at du tænker Business.dk's målgruppe ind, når du skriver pressemeddelelsen. Særligt rubrikken er vigtig, da det er denne, som skal trække brugerne ind på pressemeddelelsen.

2. Tænk i Google-søgninger

Din pressemeddelelse bliver søgbar på Google, når den publiceres med Business Direct. Grundet Business.dks høje pagerank vil pressemeddelelserne ligge højt i Google-søgninger. Tilbyder du kurser i situationsbestemt ledelse, er det en god ide, at du tænker det ind i rubrikken, så du fx skriver "7 veje til bedre situationsbestemt ledelse". Jo tættere du kommer på din målgruppes forventede søgninger - jo længere oppe vil du komme ved de specifikke søgninger.

3. Skriv fængende

Når brugeren først er inde på pressemeddelelsen, handler det om at skabe videre engagement. Læg særligt energi i de første 5-10 linjer. En fængende indledning efterfulgt af et rammende citat er en god måde at få brugerne til at læse din pressemeddelelse.

4. Drop salgstalerne

Selvom du gerne vil sælge virksomhedens produkter, så pas på med at gøre din pressemeddelelse til en salgstale - det vil brugerne lynhurtigt gennemskue. Se evt. punkt 5!

5. Skab værdi for din læser

Inden du går i gang med at skrive din pressemeddelelse, kan det være en rigtig god strategi at overveje: Hvad vil min målgruppe gerne læse? Hvad skaber værdi for min målgruppe? Hvis du kan holde den tanke igennem hele processen, er der stor sandsynlighed for, at din pressemeddelelse bliver læst, delt og skaber engagement.

6. Link de rigtige steder

For mange virksomheder er det vigtigt at skabe trafik fra pressemeddelelsen over til virksomhedens egen hjemmeside, dels for at konvertere leads til kunder, dels for at SEO-optimere virksomhedens egen hjemmeside. Links fra pressemeddelelsen er med til at hæve virksomheden egen pagerank, så den kommer til at ligge højere i Google-søgninger. Denne effekt forstærkes, jo flere brugere aktiverer disse links. Derfor er det vigtigt, at du overvejer, hvor du placerer disse links, så flest brugere klikker på dem.

7. Del, del, del!

Det er altid en god ide at dele sine pressemeddelelser på sociale medier som Facebook, Twitter, LinkedIn og Google . Det skaber flere brugere, som får læst din pressemeddelelse, og det kan booste din SEO, hvis de følger linket videre til din egen hjemmeside.

Få hjælp fra en professionel journalist

Business Direct er Berlingske Media pressedistributionsservice. Berlingske Medias content marketing bureau, Public Impact, driver Business Direct. Hos Public Impact har vi stor erfaring med at skrive pressemeddelelser, som rammer målgruppen.

Ønsker du hjælp til at skrive din pressemeddelelse, eller har du spørgsmål til Business Direct, så tag kontakt til os på micfr@publicimpact.dk og 2253 3351.

Tilmeld dig Business Directs nyhedsbrev her:

Business Direct Nyhedsbrev

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få masser af nyheder direkte fra virksomhederne selv

Fornavn*

Efternavn*

E-mail*

Virksomhed

Får din virksomhed nok opmærksomhed?

Mangler dit produkt opmærksomhed fra den købedygtige kunde eller beslutningstager?

Læs mere om Business Direct

0 kommentarer

Seneste nyt

Mest læste

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld Tilmeld Afmeld Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

BrandView Hvad er BrandView?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.

Indhold under BrandView produceres i et tæt samarbejde mellem Berlingske Medias content marketing bureau og virksomheden, der er afsender på budskabet. Læs mere om BrandView eller kontakt os direkte på moas@berlingslemedia.dk.

Seneste Premium Se alle