Del :
BusinessDirect

Påsken skal bruges på hus og have

Skriv kommentar

Vi skal svinge malerpensler, åbne sommerhus og se på boliger til salg. Men frem for alt glæder vi os, til vi skal i haven. Det viser en ny undersøgelse blandt Boligsidens brugere.

Påsken ligger sent i år, og sammen med den milde vinter giver det gode odds for at få jord under neglene og beskidte knæ, når vi holder fri i påskedagene. Og det er noget, vi glæder os til. I en undersøgelse foretaget blandt brugerne på Danmarks mest besøgte boligsite, Boligsiden.dk, svarer 22 procent, at de skal i haven i påsken.

”Påsken er typisk den første ferie, hvor vejret ansporer til mange af de klassiske boligdiscipliner: Haven skal gøres forårsklar, stakittet skal males, og vi skal have gjort forårsrent og ryddet ud. Samtidig handler påsken for mange om at nyde det dejlige forårsvejr, og derfor er det heller ikke overraskende, at størstedelen glæder sig allermest til at komme i haven,” siger Birgit Daetz, der er kommunikationsdirektør for Boligsiden.dk.

Boligsøgning i top

Der er dog tæt løb blandt de populære boligaktiviteter, vi kaster os over i påsken. Havearbejde kommer ind på en førsteplads med et mulehår, mens lysten til at se på boliger til salg kommer umiddelbart efter med 19 procent.

”Når foråret kommer, begynder mange at drømme om at flytte i hus med egen have eller få flere kvadratmeter at boltre sig på. Derfor er det også i påsken, at mange intensiverer deres boligjagt. Sommerhusene trækker også i påsken, og historisk set stiger både priser og udbud her i marts og april,” forklarer Birgit Daetz.

Sommerhuset trækker

Samtidig viser brugerundersøgelsen, at 17 procent af de adspurgte skal en tur i sommerhus i påsken, mens 14 procent planlæger at kaste sig over boligrenovering, hvor der skal males og bygges til eller bygges om. Kun 12 procent stikker af fra det hele og har booket en rejse i påsken.

”Rigtig mange har som tradition at åbne sommerhuset i påsken og indlede sommerhussæsonen, og forhåbentlig kan de glade sommerhusejere få lidt sol på næsen i påsken, mens vinterluften lukkes ud, og nullermændene jages på flugt. Samtidig giver solen og det spirende forår mange fornyet energi til at kaste sig over de boligprojekter, der har ligget stillet hele vinteren,” siger Birgit Daetz.

Får din virksomhed nok opmærksomhed?

Mangler dit produkt opmærksomhed fra den købedygtige kunde eller beslutningstager?

Læs mere om Business Direct

0 kommentarer

Seneste nyt

Mest læste

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Business Nyhedsbrev

BrandView Hvad er BrandView?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.

Indhold under BrandView produceres i et tæt samarbejde mellem Berlingske Medias content marketing bureau og virksomheden, der er afsender på budskabet. Læs mere om BrandView eller kontakt os direkte på moas@berlingslemedia.dk.

Seneste Premium Se alle