Del : SMS
Berlingske Business
BrandView

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Ramt af den mobile generationskløft

Columbus_Brandview_Honere

Artiklen fortsætter under annoncen

Nogle gange kan man føle sig lidt gammel, når man tænker på, hvordan livet var uden smartphones og tablets. Sådan havde jeg det for nylig, da jeg kom hjem fra en udbytterig forretningsrejse. Columbus havde netop offentliggjort købet af virksomheden Dynamics Anywhere, som er førende inden for mobilitetsløsninger til virksomheder. Da jeg kom hjem og talte med min 17-årige søn om opkøbet og de fantastiske muligheder, det giver vores kunder, var han ikke begejstret på helt samme måde.

Et kort øjeblik følte jeg mig som et oldtidslevn, men jeg tror faktisk, at det var et møde med generationskløften. Min søn har ikke oplevet, hvordan livet var uden den ekstreme mobilitet og den umiddelbare tilgængelighed til omverdenen, vi har lige ved hånden i dag. Mobiliteten har revolutioneret vores hverdag og vores forbrug. Og på samme måde er den i fuld gang med at revolutionere den måde vi laver forretning på.

Groft sagt er det sådan, at hvis man som virksomhed ikke har en mobil strategi, har man ikke en strategi for fremtiden. En ganske almindelig forbruger forventer, at man som leverandør er tilstede og til rådighed 24 timer i døgnet, 7 dage om ugen. Flere dagligdags handlinger sker i dag mobilt og socialt. Forbrugerne kommunikerer, læser “avis”, tjekker aktiekurser, overfører penge, handler ind, indberetter skat og moms, bestiller fly, tog, rejser og restaurantbesøg via mobiltelefonen. Forbrugeren er mere magtfuld end tidligere, fordi markedet er mere gennemsigtigt. Og den udvikling har indflydelse på alle virksomheder.

Men mobilitet handler ikke kun om at optimere kundens interaktion med virksomheden. Det handler i stigende grad om at gøre virksomhedens medarbejdere mobile. Eller sagt på en anden måde, så er medarbejdernes behov for mobilitet en konsekvens af forbrugernes mobilitet. Medarbejderne har et øget behov for at interagere med forretningsdata på alle tidspunkter af døgnet fra alle slags devices, uanset om det er den ansvarlige leder, en sælger, en kørende tekniker, en logistikmedarbejder eller en medarbejder i produktionen.

Mange virksomheder prioriterer i dag mobile applikationer til medarbejdere lige så højt som mobile applikationer til kunder. Medarbejderes mobile interaktion med forretningsdata øger beslutningshastigheden, det øger effektiviteten og det skaber bedre kundeservice.

I dag er mobil e-handel i sin vorden, men om få år udgør den størstedelen af den totale e-handel. Det skal virksomhederne være klar til. Min søn deler ikke min begejstring, fordi han som de fleste forbrugere ikke har det detaljerede kendskab til udfordringen i at skabe sammenhæng mellem mobile applikationer og virksomhedens it-systemer. Men hans generation vil til gengæld være med til at sætte nye standarder for mobiliteten. Som virksomhed handler det derfor om at sikre sig, at den mobile strategi sørger for, at der er gnidningsløs integration mellem de mobile applikationer og virksomhedens back-end systemer. Først her får man den fulde effekt af mobiliteten.

0 Kommentarer

Mere fra Columbus  Hvad er BrandView?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Mere fra BrandView  Hvad er BrandView?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>
Sponseret af Sampension

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere